טיפים ומתכונים על בשר

מאז ומתמיד הבשר הטחון היה חלק בלתי נפרד מהמטבח הים תיכוני והישראלי בפרט. הוא מגיע בכמה צורות וניתן להכין ממנו המון מתכונים שיכולים להתאים לכל אירוע, אז אילו סוגים של בשר טחון קיימים ולאיזה מתכונים הם מתאימים? התשובות בהמשך, וגם כמה מתכונים מעולים שאתם פשוט חייבים להכיר.

סוגי בשר טחון

ישנם כמה סוגים של בשר טחון, השניים המוכרים לנו ביותר מהמטבח הם בשר העוף הטחון ובשר הבקר הטחון. בשר העוף הטחון משמש עבור מתכונים רבים ובהם קציצות עוף שמן או ברוטב. בשר בקר טחון משמש למתכונים רבים גם כן, אולי אף יותר מהעוף, וביניהם נוכל למצוא קציצות, לזניות, ספגטי ברוטב בולונז, בורקסים עם בקר ועוד.

מתכוני בשר מנצחים

אנחנו מחפשים תמיד אחר גיוון, גם כדי שלא ישתעמם לנו הפה אבל גם כדי לנסות מאכלים חדשים ומיוחדים. להלן כמה מתכוני בשר שכדאי מאוד להכיר:

צלי כתף עם פטריות ביין לבן של נטע לויה

עבור המתכון הזה נצטרך קילו צלי כתף מספר 5 חתוך לקוביות קטנות של 3 ס"מ, 5 בצלצלי שאלוט, שני גזרים חתוכים לפרוסות, 5 שום חתוך לרבעים, חבילת מיקס פטריות אקזוטי, 3 גבעולי סלרי פרוסים בלי עלים, 2 כוסות יין לבן יבש, מלח, פלפל, 3 כפות שמן זית, ליטר של מים ו-2 עלי דפנה.

נחמם תנור ל-150 מעלות, נמליח ונפלפל את קוביות הבשר הקטנות מכל הצדדים ובסיר כבד נחמם את שמן הבית ונטגן את הבשר עד הזהבה. נוציא לקערה ונכניס לסיר לטיגון סלרי, שום, גזר ובצל ונטגן עד הזהבה. נפריד את הפטריות מהבסיס ונפרוס אותן, נוסיף לתערובת ונטגן עד שהפטריות יאבדו קצת מנפחן. מחזירים את קוביות הבשר, מערבבים ומוסיפים את היין, מבשלים דקה ואז מוסיפים את המים, את עלי הדפנה וקצת מלח ופלפל ומביאים לרתיחה, מכסים ומכניסים לתנור לשלוש שעות ומומלץ להגיש את המתכון עם פטרוזיליה.

בורקס בשר עם פטריות אקזוטיות של רות אוליבר

עבור המתכון הבא נצטרף חבילה של בצל עלים או פילס מופשר, 5 כפות שמן זית, 2 בצלים, 2 סלסלות פטריות שיטאקי קצוצות, 500 גרם בשר טחון, 2 שיני שום, תפוח אדמה מבושל מעוך, ביצה להברשה, חצי צרור פטרוזיליה קצוצה, כפית בהרט, פלפל שחור גרוס ומלח.

עבור הרוטב נצטרך 3 כפות שמן זית, חבילת פטריות שיטאקי קצוצות, 2 שיני שום קצוצות, מלח, פלפל, בצל קצוץ, כף שטוחה של קמח ובין כוס לחמש כוסות של מים. עבור המלית נחמם שמן במחבת ונוסיף בצלים עד להזהבה. נוסיף פטריות ונטגן עוד 5 דקות, נוסיף בשר ושום ונטגן עד שהוא פירורי ומטוגן לגמרי. נסיר מהאש, נוסיף תבלינים, נערבב ונצנן ואז נוסיף את מחית תפוחי האדמה, אתה ביצה והפטרוזיליה ונערבב.

נחמם בשלב זה תנור ל-190 מעלות, נפתח את הבצק ונסדר את תערובת הבצק ביריעות אותן נחתוך בגודל שנבחר, נקפל את הבצק מעל המילוי, נגלגל לשבלול ונניח בתבנית אחד ליד השני עד שתהיה מלאה. נבריש עם ביצה טרופה, נפזר שומשום ונאפה עד הזהבה.

עבור הרוטב נחמם שמן בסיר, נוסיף בצלים ונטגן עד הזהבה, נוסיף שום, קמח, מלח, פלפל ופטריות ונטגן שתי דקות, נוסיף מים, נביא לרתיחה ונוריד מהאש.

קציצות בשר, פטריות וארטישוק ירושלמי של תמרה אהרוני

עבור הקציצות המצוינות האלו נצטרך 700 גרם בשר בקר טחון, בצל, 2 שיני שום קצוצות, חצי צרור פטרוזיליה קצוץ, חצי צרור כוסברה קצוץ, שתי ביצים, 2 פרוסות חלה, מלח ופלפל. עבור הרוטב נצטרך רבע כוס שמן זית, 6 שורש ארטישוק קלוף ופרוס, 5 גבעולי סלרי, 2 גבעולי כרישה, 5 שיני שום בפרוסות, 5 בצלצלי שאלוט, חבילת פטריות שיטאקי, חבילת מיקס פטריות אקזוטי, רבע חבילת פטריות מיובשות תקוע, חצי כוס יין לבן, כפית קורנפלור מדולל במים, מלח ופלפל.

נחמם תנור ל-180 מעלות, נכין את הארטישוק ונאפה אותו על נייר אפייה בתנור כשמעליו שמן זית, מלח ופלפל. נשרה את הפרטיות במים רותחים ואת הפטריות נקצוץ. עבור הקציצות נכניס לקערת ערבוב את הבשר עם עשבי הטיבול, הביצים, החלות, מלח ופלפל ומערבבים לתערובת אחידה. יוצרים קציצות פחוסות ומטגנים בסיר מכל צד עד הזהבה ומוציאים.

מוסיפים לסיר שום, סלרי וכרישה קצוצים, מטגנים ומוסיפים פטריות קצוצות, מוסיפים את בצלצלי השאלוט, מערבבים ומוסיפי את היין הלבן ומבשלים עוד 3 דקות. לבסוף מוסיפים את הפטריות והארטישוק ומערבבים בעדינות, מוסיפים את המים, מוסיפים תבלינים ומביאים לרתיחה, במלח ופלפל, קורנפלור מדולל ומערבבים, לבסוף מוסיפים את הקציצות ומנמיכים להבה ומבשלים עוד 30 דקות, בתיאבון!