תושב ב"ש התלונן על כאבים בחזה, לקה בדום לב וניצל בזכות צוות מד"א

שמעון אוחיון (59), תושב באר שבע החל לפתע לחוש כאבים עזים בחזהו, ויחד עם אשתו – החליטו להתקשר 101 למגן דוד אדום על מנת להזניק צוות ניידת טיפול נמרץ לביתם. צוות מד"א בראשות הפראמדיק אלעד פס והחבוש הבכיר רוסלן באי שהגיעו למקום החל מיד בטיפול רפואי, שבמהלכו לקה שמעון בדום לב, איבד את הכרתו והתמוטט. בזכות פעולות החייאה מהירות שכלל מתן מכת חשמל ממפעם (דפיברילטור) ליבו של שמעון שב לפעום, הוא התעורר וחייו ניצלו.

על כך, סיפרו אלעד ורוסלן: "מיד כשנכנסו לבית זיהינו שמדובר במצב חירום רפואי ושכל שניה חשובה. תוך כדי הטיפול והבדיקות שביצענו, זיהינו על מסך מכשיר האק"ג את הפרעת הקצב המסוכנת ומיד שמעון איבד את הכרתו. התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסוים ומתן מכת חשמל ממכשיר המפעם וכעבור שניות בודדות שמעון התעורר וחזר אלינו. יש לו ילדים קטנים ואשתו פחדה מאוד לאבד אותו. לשמחתנו מצבו התייצב והוא התעורר. לראות אותו היום עם המשפחה שלו נותן לנו סיפוק גדול ואנרגיה להילחם על החיים של המטופל הבא שלנו."

לאחר שהובהל לבית החולים להמשך טיפול כשהוא בהכרה מלאה, התקשר שמעון לאלעד ורוסלן וביקש מהם להגיע אליו על מנת להודות להם: "הרופאים לא הבינו איך אני חי. הכל בזכות אלעד ורוסלן שפשוט הצילו לי את החיים. מהרגע שאשתי התקשרה למד"א עד שהצוות הגיע אלי הביתה עברו דקות בודדות ואני מודה להם מכל הלב, בזכותם לילדים שלי יש אבא".

לפני כשבוע, לאחר שהתאושש ושוחרר לביתו, הזמין שמעון בשנית את אלעד ורוסלן, אשר הצילו את חייו לביתו, הפעם ללא ציוד רפואי ועם חיוך רחב: "המפגש היה מרגש מאוד, לראות שוב את הצוות שהציל אותי ושאני חי בזכותו – הייתה הרגשה יוצאת מהכלל. היום, כשהילדים הקטנים שלי רואים אמבולנס של מד"א בכביש – הם מאושרים. הם יודעים שהוא בדרך להציל חיי אדם, בדיוק כמו שהם הצילו אותי." סיכם שמעון.