תופעה: נחילי דבורים בבאר שבע

האביב הגיע – הדבורה באה: אחרי שהחורף סופסוף עזב ויצאה השמש אנחנו חווים את הפריחה העונתית בגינות הפרטיות והציבוריות, בפארקים ואפילו הדרך צפונה הפכה ירוקה לתקופה קצרה. אך עם הפריחה באות גם הדבורים שמחפשות יותר מכל- את הצוף הדרוש להן כדי לבנות את הכוורת ולהפיק את הדבש המוכר והטעים.

בימים האחרונים נצפו בבאר שבע נחילי דבורים שהתיישבו על עצים או ובנו קן – כוורת חדשה. בצילום שבכתבה למשל, אפשר לראות נחיל דבורים שבחר בעץ שבאחת הגינות בשכונת העיר העתיקה.

הקמת הכוורות מסמנת את שיא הפריחה והפקת הדבש שממנו ומיתרונותיו הבריאותיים אנו נהנים כל השנה. חן שלום, נטורופתית בניצת הדובדבן שבמרכז Mall 7 בבאר שבע, מסבירה: "תהליך הפקת הדבש, שמתחיל בכך שהדבורים בולעות, מעכלות ומעלות גרה את הצוף שהן אוספות, מכיל בסופו כמעט 600 תרכובות שונות וכאשר הדבש לא עובר חימום הוא מכיל ריכוז גבוה של ויטמינים ומינרלים. בניצת הדובדבן תוכלו למצוא מוצרים נלווים לדבש כגון: יערת דבש, פולן, מזון מלכות ופרופוליס. מוצרים אלו בעלי ריכוז גבוה יותר של נוטריינטים החיוניים לגופנו, לכל אחד מהם יתרונות ומטרות שימוש שונים".

יש לשים לב ולא להתקרב לדבורים, למרות שלדברי מומחים אינן תוקפניות בעונה זאת, עדיין יש לנקוט במשנה זהירות וליצור קשר עם הגורמים המוסמכים לטפל בכך, דוגמת הווטרינר העירוני או כוורנים מקצועיים.