תהליך עיצוב מוצר

אם חשבת על רעיון למוצר חדש ומדהים וברצונך לפתח אותו, יש כמה שלבים שעליך לעבור כדי לעצב את המוצר המוגמר ולבדוק את ההיתכנות שלו. לאחר גיבוש רעיון למוצר חדש עליך לפנות לסטודיו לעיצוב תעשייתי והנדסת מוצר, ובעזרת צוות מיומן של מעצבים, המהנדסים ואנשי מקצוע נוספים מכינים פרוגרמה תכנונית.

שלב הפרוגרמה התכנונית הוא הכרחי וקריטי תהליך לעיצוב מוצר חדש, זהו מסמך המפרט את נתוני המוצר, המסמך כולל נתונים כמותיים ואיכותיים הקשורים למוצר המתוכנן ויש פירוט דרישות ונקודות חשובות לעיצוב הפריט. בבניית פרוגרמה תכנונית, מעצב תעשייתי מתייחס לשלושה גורמים חשובים: התנהגות המוצר, תפקוד טכנולוגי וצורה. לאחר סיום שלב הפרוגרמה עוברים לשרטוט טכני ומכינים סקיצה ראשונית של המוצר. הסקיצה נועדה להמחיש את עיצוב המוצר וניתן באמצעותה לבחון נקודות כמו מידות, צבעים, צורות וכד'.

מדוע חשוב לעבוד עם סטודיו מקצועי לעיצוב תעשייתי?

כדי לפתח ולעצב מוצר חדש חייבים לפנות למעצב מוצר מנוסה ובעל כישורים מגוונים. זהו שלב קריטי בפיתוח ועיצוב המוצר, לכן חשוב לבחור היטב סטודיו מקצועי לעיצוב תעשייתי והנדסת מוצר. בחירה נכונה של סטודיו לעיצוב תעשייתי מסייעת לך לאפיין את המוצר ולהתאימו לקהל היעד, להגדיר את העיצוב תוך התייחסות לחוויית המשתמש ולנוחות השימוש, להגדיר את הקונפיגורציה של המוצר ולמצוא פתרונות מקצועיים ואיכותיים לדרישות, לאסתטיקה, לנוחות השימוש, להנדסת אנוש, לעיצוב ולעלות הייצור.

חשוב לציין כי עיצוב תעשייתי מקצועי משפיע על מחיר המוצר הסופי, היקפי המכירות, ביקושים למוצר, שפה שיווקית ייחודית, מיתוג ועוד. לכן, חברות בינלאומיות משקיעות משאבים עצומים בעיצוב המוצרים שלהן, וכדי להצליח בשוק יש לקבל החלטות חשובות על מנת להבטיח מוצר מוגמר המתאים לצרכי הלקוח הסופי (משתמש קצה) ולמטרות העסקיות והשיווקיות של היזם או החברה.

בעזרת הצוות המיומן של סטודיו לעיצוב תעשייתי מתחילים בבניית הפרוגרמה התכנונית, עוברים לסקיצה ראשונית של המוצר ולאחר מקצה שיפורים מכינים סקיצה סופית להמחשת הרעיון העיצובי של המוצר החדש. בשלב הבא מכינים בסטודיו עיצוב מפורט של הדגם הראשוני לפי מידות מדויקות, חומרים ומראה. צוות הסטודיו מבצע בדיקת היתכנות של המוצר החדש, כולל בדיקה מקיפה ומעמיקה של החלקים המרכיבים את המוצר מבחינת עיצוב וטכנולוגיה. לאחר מקצה הבדיקות מכינים שרטוט ממוחשב של המוצר עם סכמה של החלקים המרכיבים אותו, אופן הרכבת החלקים ומידע רלוונטי נוסף.

בשלב האחרון, הסטודיו לעיצוב תעשייתי בונה אב טיפוס, כלומר דגם ראשוני של המוצר שלך. אב טיפוס ממחיש את המוצר וניתן לבצע באמצעותו בדיקות שונות כדי לבחון עמידות, נוחות שימוש, פונקציונליות, מראה ועוד. לאחר הבדיקות ניתן להתחיל בייצור סדרתי והמוני של המוצר עליו חשבת.

איפה מייצרים אב טיפוס ובאיזה שיטות?

תהליך עיצוב מוצר מורכב ממספר שלבים, ולאחר שהופכים את הרעיון לשרטוט ומבצעים בדיקות שונות ניתן לעבור לשלב הייצור של אב טיפוס למוצר החדש. אב טיפוס הוא דגם ראשוני של המוצר החדש, יש סוגים שונים של אב טיפוס וצוות הסטודיו יסייע לך להחליט איזה דגם ראשוני לייצר ובאיזה טכנולוגיה.

טכנולוגיות הייצור העיקריות של אב טיפוס הן עיבוד שבבי, הזרקת פלסטיק והדפסה תלת מימדית. צוות הסטודיו ממליץ על החומרים ושיטת הייצור, ולאחר כל הבדיקות הנוספות שיש לבצע בעזרת המודל הראשוני ניתן לעבור לייצור המוני.