רד האט קיימה מחנה קיץ טכנולוגי עבור תלמידי תיכון מצטיינים מהדרום המשתתפים בתוכנית "ניצנים" של צה"ל

במסגרת הפעילויות במחנה הקיץ, התלמידים למדו אודות עבודה בקוד פתוח, שמעו הרצאות מעובדי רד האט וביצעו פרויקט טכנולוגי.

רד האט (Red Hat) ישראל, הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, קיימה מחנה קיץ טכנולוגי בן שבוע לתלמידי תיכון מצטיינים מיישובי הדרום – נתיבות, באר שבע, מרחבים, שער הנגב, דימונה וירוחם – אשר משתתפים בתוכנית "ניצנים", המיזם המשותף של צה"ל ועמותת "בנתיבי אודי". 

שיתוף הפעולה הייחודי של חברת רד האט ותוכנית "ניצנים" אפשר ל-20 התלמידים שהשתתפו במחנה הקיץ חשיפה לעבודתם של מפתחים בחברה טכנולוגית מובילה, הצצה לעולם ההיי-טק בישראל וקבלת תמונת עתיד טכנולוגית. 

במסגרת מחנה הקיץ, התלמידים נפגשו עם אנשי פיתוח בחברת רד האט אשר שימשו כמנטורים, למדו אודות עולם הקוד הפתוח, מערכת ההפעלה Linux וביצעו פרויקט טכנולוגי – פיתוח משחק מחשב. כמו כן, התלמידים הגיעו למשרדי רד האט ברעננה ליומיים של הרצאות, סיור במשרדים והמשך עבודה על הפרויקט. המחנה הסתיים בתחרות והצגת תוצרים של התלמידים בפני הנהלת רד האט, המנטורים, קצינים ממערך התוכנה בצה"ל, קצינים מבסמ"ח, נציגי אגפי החינוך ממחוז דרום של משרד החינוך ושותפי המיזם מעמותת ידידי עתידים ומנהלת עתידים בצה"ל. 

משתתפי תוכנית ניצנים עם המנטורים_קרדיט צילום יחצ

תכנית "ניצנים" הינה תוכנית הדגל של אגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל ללימודי תוכנה בקרב בני נוער ופועלת זו השנה השביעית להגדלת הייצוג של תלמידי הדרום ביחידות הטכנולוגיות וכחלק מהחלטת הממשלה על מעבר צה"ל דרומה. התוכנית פועלת לאיתור והכשרה של בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר. 

מדובר בתוכנית הכשרה בת 3 שנים בהיקף של 150 שעות בשנה, בה משתתפים תלמידים בכיתות י'-י"ב. התוכנית מיועדת לתלמידים מצטיינים ופועלת במתכונת של קבוצת למידה בשעות אחר הצהריים. התוכנית מתמקדת בשיפור כישורי החשיבה הלוגית והאלגוריתמיקה לצד חיזוק מיומנויות כתיבה וקריאת קוד, התמצאות בסביבה דיגיטלית ויכולת חשיבה מחשובית. מדריכי התוכנית הינם סטודנטים להנדסה או מדעי המחשב הלומדים במוסדות האקדמיים המובילים באזור הדרום. מטרת התוכנית היא להגדיל את סיכויי המשתתפים להתקבל למסלולי העתודה הטכנולוגית ולקורסי ההכשרה במערך הטכנולוגי בצה"ל עד להשתלבותם בתפקידי הליבה הטכנולוגיים ביחידות המובילות. 

מימין דורון פדיוק ואורית בורובסקי_קרדיט צילום יחצ

אורית בורובסקי, מנהלת תוכנית "ניצנים", אמרה כי, "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם חברת טכנולוגיה מובילה כמו רד האט ישראל, אשר תורמת זמן ומשאבים כדי לעודד לחינוך טכנולוגי – ובפרט, חינוך לעולם הקוד הפתוח – בקרב תלמידי תיכון מהדרום. בזכות שיתוף הפעולה עם חברת רד האט, אנחנו מספקים לתלמידים חיבור ישיר לקהילת ההיי-טק בישראל, אפשרות להעמקת הידע המקצועי על ידי חשיפה לעבודה בקוד פתוח, שפות תכנות שונות, קהילות טכנולוגיות ועוד. וחשוב מכל – אנו מספקים להם תמונת עתיד ומוטיבציה להשתלב במקצועות הטכנולוגיים ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל, באקדמיה ובתעשיית ההיי-טק".  

דורון פדיוק, דירקטור פיתוח תוכנה ברד האט, אמר כי, "כחברה גלובלית הפועלת באקו-סיסטם הישראלי, אנו ברד האט רואים זאת כחלק מהמחויבות שלנו לפעול כדי לקדם את החינוך לטכנולוגיה בקרב דור העתיד. אנו מודים לשותפים שלנו בתוכנית "ניצנים" על ההזדמנות לקחת חלק בפרויקט חשוב זה ומקווים לראות את בוגרי התוכנית משתלבים בעתיד בתפקידי מחקר ופיתוח בחברות הטכנולוגיה השונות וגם אצלנו ברד האט".