הוועדה המחוזית אישרה להקים קמפוס לאדריכלות בלב העיר העתיקה בבאר שבע

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה אישרה השבוע את התכנית האדריכלית להקמת קמפוס לאדריכלות ואומנות הנדסית בלב העיר העתיקה בבאר שבע.  מדובר בפרויקט משותף של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון ועיריית באר שבע, שישתרע על פני שטח של 17 דונם, במתחם "מחנה ורד", לשעבר.

המתחם הממוקם בלב העיר העתיקה ליד המוזיאונים לאומנות, למדע ולתרבות האסלאם, עתיד לשמש מרכז תוסס ללימודים בתחומי האדריכלות, עיצוב הפנים, עיצוב הנדסי, עיצוב מוצר, אומנות חזותית, לימודי שימור מבנים וכו'. במתחם שלושה מבנים ייחודים לשימור מתקופת השלטון העות'מאני, אשר יאפשרו שילוב של תיירות מסחר ותרבות במתחם.

ההשקעה בפרויקט נאמדת בסכום של כ-35 מיליון דולר. הפרויקט מתוכנן להיבנות בתוך 5 שנים. התכנית משתלבת עם החזון של העיר באר שבע להיות למרכז צעירים תוסס ומגוון, מטרופולין איכות ייחודי המהווה אבן שואבת לעשרות אלפי הצעירים המתגוררים בעיר, ולעוד עשרות אלפים העתידים לעבור אליה בשנים הקרובות עם העברתו של אגף התקשוב וחיל המודיעין. העיר העתיקה עוברת בשנים האחרונות פיתוח אינטנסיבי ומושקעים בה כ-250 מיליון ₪.

הדמיה: אדריכל חיים דותן

ההשקעות כוללות פיתוח ושימור רחובות, הקמת מבני ציבור, הקמת ציר מוזיאונים ומגוון פעילויות לקהל הרחב. כחלק מהפיתוח של העיר העתיקה, החל בשנת 2011 פרויקט הענקת מלגות מגורים לסטודנטים. הביקוש למגורים גדל וכיום גרים בעיר העתיקה כ-400 סטודנטים. כמו כן, עיריית באר-שבע מעודדת יזמים פרטים לבנייה ולהכשרת יחידות דיור בעיר העתיקה, ומעניקה ליווי ומענה ליזמים.

את הפרויקט תכנן האדריכל חיים דותן.

בתוך כך, הגישה SCE למועצה להשכלה גבוהה תוכנית ללימודי אדריכלות. התוכנית נמצאת בשלבי בחינה של ועדה מקצועית, ובמכללה מקווים שכבר בקרוב תגיע הבשורה על אישור המל"ג לרישום לתוכנית הלימודים.

פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ברך על החלטת הוועדה המחוזית ואמר כי מדובר בבשורה אמיתית עבור העיר באר שבע ואזור הדרום. "הקמת קמפוס לאדריכלות ואומנות הנדסית בבאר-שבע יענה על הצורך הקיים ללימודי אדריכלות ואומנות הנדסית בדרום הארץ, ויתן מענה לאלפי הצעירים המבקשים להתמחות בתחומים אלו, ונאלצים כיום לחפש מענה במרכז הארץ ובצפונה".

הדמיה: אדריכל חיים דותן

"לתפיסתנו השכלה גבוהה היא יריית הפתיחה במסלול הקריירה ופתיחת דלת לעולם התעסוקה. כיום, יותר ויותר צעירים מבינים את החשיבות הרבה של לימודים גבוהים ובחירת המקצוע המתאים והנכון עבורם. עלינו החובה לאפשר להם את ההזדמנות והנגישות להשכלה גבוהה איכותית שתפתח עבור הצעירים את הדרך לקרירה מצליחה ומספקת. נמשיך להיות פורצי דרך וחדשניים ותודה לכל השותפים שלנו מעיריית באר שבע ולעומד בראש, ידינו היקר רוביק דנילוביץ" הוסיף חדד.