עשרת ימי תודה

'אומרים תודה' הוא פרויקט מרגש בן עשרה ימים שמתקיים ברחובות בירת הנגב בין יום השואה ליום העצמאות

יוזמה עירונית חדשה ומרגשת מתפשטת לאט במרחבים העסקיים וברחובות העיר ומזכירה לנו את המשמעות של המילה תודה.

עשרת ימי תודה היא יוזמה ישראלית שנשענת ומקבלת השראה מ'עשרת ימי תשובה' שבמסורת היהודית החלים בין ראש השנה ליום הכיפורים. בדומה לכך, בעשרת ימי התודה בין יום לזיכרון השואה והגבורה, לזיכרון הנופלים במלחמות ישראל ויום העצמאות, מציעה היוזמה המרגשת את מושג התודה על היבטיו השונים, כמענה תוכני ורעיוני לימים הטעונים מבחינה לאומית.

המיזם מאפשר הזדמנות להתבונן ולראות את עצם קיומה של מדינה ישראל כדבר שאינו מובן מאליו ולהטיל זרקור על הטוב והיפה בחיים האישיים והקהילתיים של כל אחת ואחד מתושבי העיר.

במסגרת הפרויקט, יוצבו 'לוחות תודה' בשוק העירוני, מרכזים שכונתיים כמו מרכז חן והגשר בשכונה ה', גנים עירוניים, אזורי תעשייה ובאתרים נוספים.

תליית שלטי התודה בעיר, השבוע. צילום: תמרה כהן

ההסתדרות הציונית העולמית בהובלת המחלקה לישראל והנצחת השואה ובשותפות עם בית פרת-מדרשה ישראלית, לקחה על עצמה לקדם את עשרת ימי תודה מתוך רצון לפעול לחיזוק הציונות וחיזוק החברה הישראלית.

על ידי עשרה ימים של הכרת הטוב, מבקשים היוזמים והשותפים למיזם להפוך את החברה הישראלית להיות לחברה מפרגנת יותר; שמודעת יותר למה שאינו מובן מאליו ומודה עליו –  ובכך לסייע ללכידות ולחוסנה של החברה הישראלית.