ערד תדגמן למרתון הצילום היוקרתי של photois:rael

מצפור מואב

ערד נבחרה לארח את מרתון הצילום היוקרתי של photois:rael בזכות ייחודיותה כעיר מדבר מסקרנת. האירוע שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בשיתוף עיריית ערד, עתיד להכיל מאות צלמים חובבים ומקצוענים מהארץ. מעיריית ערד נמסר: "אנו נרגשים לארח את מרתון הצילום של photo is:rael וקוראים לציבור הרחב להגיע וליהנות מסוף שבוע שלא ישכחו".

מרתון הצילום, אירוע שכבר הפך למסורת, בהשתתפות מאות צלמים וחובבי צילום מרחבי הארץ, הוא חוויה קבוצתית ואישית המבוססת על אתגרי צילום סודיים הניתנים בפרק זמן של 6 שעות. בפעם הראשונה המרתון יתקיים בנגב כאשר הלוקיישיין הנבחר היא העיר ערד.

בסיום המרתון מוגשות התמונות לשופטים באופן אנונימי וללא כל סימנים מזהים. השיפוט נעשה על פי אמות מידה מקובלות ותוך שימת לב לעמידת המשתתפים ביעדי האתגרים. הזוכים במקומות הראשונים יזכו להציג את תצלומיהם בתערוכה בפסטיבל הצילום הבינלאומי שיתקיים בתל אביב בנובמבר 2021.

לדברי הנהלת photois:rael, ערד נבחרה מבין מספר לוקיישינים בנגב, וזאת לאור הייחודיות של עיר מדבר: "ערד הינה עיר-מדבר. קצותיה של העיר משיקים לוואדיות המובילים לים המלח והטבע שסביבה מלא אוצרות של ארכיאולוגיה, היסטוריה, חי וצומח. בנוסף, המדבר של ערד מזמן ומושך יצירה, מחקר ושיח. הוא מהווה מרחב עם נוכחות אנושית רב-תרבותית המתארגנת בקהילות בעלות ערכים מגוונים ויחסים שונים למרחב."

ערד

ערד. צילום: דורון אורגיל

ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו: "מרתון הצילום הוא אירוע מרגש במיוחד ולא מפתיע שערד נבחרה. ערד מזמן הפכה למקום שנופיה ואנשיה מושכים תיירים מהארץ ומחו"ל שרוצים להנות מהאווירה המיוחדת בעיר. אני מזמין את כל עם ישראל לבוא ולהנות יחד איתנו מהקסם של העיר הזאת."