עם שאין לו עבר אין לו עתיד: יום יחודי יספק לתלמידי בית הספר הצצה לאתרי המורשת בבאר שבע

השבוע קיימו תלמידי כיתות ו' בבית הספר גבים בעיר סיור מיוחד המבוסס על היסטוריה ומורשת העם היהודי. הסיור הינו תוצאה של שיתוף פעולה בין 3 אתרי התיירות בעיר, מרכז המבקרים של משכן התכלת, באר אברהם ומצפה בית אשל. בזכות שיתוף הפעולה יצרו האתרים עבור התלמידים יום מרתק שהציג לילדים את אתרי המורשת הפועלים בעיר. 

במרכז המבקרים של משכן התכלת זכו הילדים לסיור חווייתי בן שעתיים בו שמעו על הבגד היהודי העתיק. התלמידים נחשפו לסודות מאחורי מצוות הציצית ולהליך הייצור המרתק והייחודי של הטליתות. כמו כן ראו התלמדים שלבים שונים בייצור התפילין ואף רצו לקחת חלק פעיל בייצור.

באתר המורשת באר אברהם הכירו התלמידים את השורשים הקדומים ביותר של העם היהודי. הילדים לקחו חלק במסע חווייתי בעקבות דמותו של אברהם אבינו, עברו במעבר אור קולי ייחודי בין פסוקי התנ"ך, חזו במיצג תלת מימד, בסופו נגלית הבאר המקראית.

בבית אשל, אחד מנקודות היישוב הראשונות בנגב שמעו התלמידים על חלקם של הנוער בבניין הארץ על הקשיים, וההתגברות עליהם בעזרת ערבות הדדית ודבקות במטרה, ובכך במסע עברו התלמידים מסע בר מצווה ייחודי ומרגש דרך כל מעגלי הזהות של עם ישראל.