על חיפוש דירות למכירה וקבלת משכנתא

מחפשים דירות למכירה בבאר שבע? אם כך עליכם להתחיל לחפש את הנכס אותו תרצו לרכוש. תוכלו להיעזר במתווכי דירות או לבצע חיפוש באופן עצמאי. כיום קל מאוד לחפש דירות באופן עצמאי, ניתן לעשות זאת בעזרת אתרים המציעים דירות למכירה. באתרים אלו ניתן לעשות חיפוש לפי האזור והמאפיינים ובקלות למצוא דירות המתאימות לצרכים שלכם ולרמת המחיר התואמת לתקציב.

כמובן שדירות הן לא מוצר שרוכשים באינטרנט. כאשר מחפשים דירות בבאר שבע חשוב קודם כל לבקר בנכס ולהתרשם ממנו, ואף להיעזר באנשי מקצוע על מנת לערוך את הבדיקות המשפטיות הדרושות ואת בדיקת הנכס. מדובר בהשקעה גדולה ואינכם רוצים ליפול בפח, לכן חייבים להתנהל בזהירות. אך בסופו של דבר, כאשר תמצאו את הדירה המתאימה ותבצעו את כל הבדיקות תוכלו לנהל משא ומתן על המחיר.

כאשר המחיר הוסכם יש להכין חוזה לרכישת הדירה. אך עניין המשכנתא משחק כאן תפקיד חשוב. מעטים הם האנשים אשר יכולים לרכוש דירה במזומן, ורובנו לעזרת הבנקים אשר יעניקו לנו משכנתא.

העריכו את העלות הכוללת

לפני שאתם ניגשים לבקש משכנתא עליכם לדעת מהן העלויות של הנכס. אין מדובר אך ורק בעלות הנכס, אלא גם בהוצאות נוספות שגם אותן יש לקחת בחשבון. חלקן קטנות וזניחות וחלקן עשויות להיות משמעותיות. בין ההוצאות שיש לקחת בחשבון : חישוב מס הרכישה, היטב השבחה, דמי הסכמה למנהל מקרקעי ישראל, שכר טרחה עבור עורך הדין, דמי תיווך, מס שבח, השקעה בשיפוץ הנכס, עלויות המעבר, עלויות שמאי, דמי פתיחת תיק ותשלום על רישום בטחונות.

אישור עקרוני למשכנתא

בשלב הבא עליכם לפנות אל הבנק ולקבל אישור עקרוני לגבי זכאותכם למשכנתא. בשלב זה אינכם זקוקים לפרטים הסופיים של הנכס. זהו אישור עקרוני של הבנק להעניק לכם את ההלוואה ובדרך כלל מקבלים אותו תוך מספר שעות.

לאחר שיש לכם אישור עקרוני אתם יודעים מהו היקף ההלוואה שהבנק מוכן לתת לכם ואתם יכולים להתקדם בהליך חיפוש דירות למכירה בבאר שבע.

לאחר שמצאתם את הדירה שאתם רוצים לרכוש וחתמתם חוזה, תוכלו להגיש בקשה לפתיחת תיק משכנתא. בעת הגשת הבקשה יש להגיש לבנק את החוזה וגם הערכת שמאי. זוהי נקודה חשובה מכיוון שהערכת השמאי יכולה להיות שונה מהמחיר שאתם משלמים בפועל והדבר ישפיע על אחוזי המימון של המשכנתא.

הבנק ימליץ לכם על שמאים ואתם פונים אליהם באופן עצמאי. אינכם חייבים לעבוד עם השמאים שהבנק המליץ עליהם, אך זהו חייב להיות שמאי מוסמך.

ברצוננו להדגיש שוב את חשיבות האישור העקרוני בטרם החתימה על חוזה הרכישה. הסיבה לכך נעוצה בתנאי ביטול החוזה. בחוזה סטנדרטי לרכישת דירה ישנם גם תנאי ביטול. ברוב המקרים אתם תחתמו על חוזה האומר כי הקונה אינו זכאי לבטל את ההסכם אם אינו מקבל את המשכנתא. אם חתמתם חוזה ובסוף בקשת המשכנתא שלכם נדחתה, תצטרכו לעמוד בתנאי החוזה או לשלם דמי ביטול בסך 10% מעלות הנכס. וזה כמובן סכום משמעותי שלא תרצו לשלם אותו. אינכם רוצים לעמוד בסיטואציה הזו ולכן חשוב לקבל מראש את האישור העקרוני.

הסכנה השנייה היא שהערכת השמאי תהיה נמוכה בהשוואה למחיר השוק. במצב כזה הבנק יציע לכם משכנתא נמוכה ממה שאתם מצפים וזה עלול ליצור עבורכם בעיות מימון. לכן כדאי אפילו להקדים ולפנות לשמאי מקרקעין בטרם חותמים על החוזה.

ולסיום כמה מילים על תנאי המשכנתא. הבנק יעניק לכם ”ייעוץ“ בבחירת המשכנתא אבל לא כדאי להסתמך על זה. עניין המשכנתא הוא דבר מורכב והבנק דואג לאינטרסים של עצמו. מומלץ לעשות זאת באמצעות יועץ משכנתאות פרטי.