עיר בלב הפארק – בואו לטייל בפארק ואגם ירוחם אשר עברו שיקום והנגשה למטיילים

במסגרת שני פרויקטים שמימנה רשות מקרקעי ישראל באמצעות הקרן לשטחים פתוחים בעלות 8.5 מליון שקלים, בוצעו עבודות  שיקום אקולוגי ופיתוח שבילים והנגשה למטיילים של איזור האגם- שבילים חדשים, גשר יפהפה, נקודות תצפית, מסלולי אופניים, רכבי סיור חשמליים ופינות פיקניק ממתינים לכם בטיילת אגם ירוחם המחודשת 

 מדובר בפרויקט סביבתי חשוב  הממוקם  באזור העיר ירוחם שבנגב. פארק ירוחם משתרע על שטח כל כ-4000 דונם כאשר ממערב שוכן אגם ירוחם וממזרח המכתש הגדול. עבודות הפיתוח נועדו ליצור ציר תיירותי המקשר בין האטרקציות הנופיות דרך הנחלים והעיר. בתכנון הושקעו ראיה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת בעלי החיים, הצמחייה והמערכות האקולוגיות הייחודיות של המקום וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו מפירות הפרויקט ושיקום הסביבה.

במסגרת הפרויקט אשר משתרע על שטח של כ-3000 דונם וקודם ע"י המועצה המקומית ירוחם בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל- הקרן לשמירה על שטחים פתוחים -הוקצו כאמור כ-8.5 מיליון ₪ לטובת שיקום ופיתוח של אגם ירוחם וביצוע טיילת סביב האגם ויצירת חזון לעיר ירוחם של "עיר בלב פארק".

 

במסגרת התוכנית בוצעו עבודות של הצבת תאורה, ברזיות, ריהוט גן, יצירת טיילת מהסכר לאורך הגדה הדרומית ועד המזרח וחזרה; טיילת צפה מאזור המזח על נחל ירוחם בתוך סבך קנים ועד לגדה הדרומית ; עבודות עפר למיתון הגדות, נטיעת עצים וצמחייה ממינים מקומיים. יצירת גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים עם תצפית על האגם, הסכר וקניון נחל רביבים ממערב, אשר צפויה להוות אטקרציה בזמן שיטפונות וגלישה של הסכר. עוד בטיילת, מספר מצפורים לצפיה בציפורים מקומיות ונודדות לאורך כל השנה. העבודות מסייעות להנגשת האזור לציבור התושבים והמבקרים באזור תוך שמירה על הסביבה, בדרך של קיימות ותוך שמירה על אופיו היחודי של האזור לדורות הבאים.

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, פועלת מכוח חוק לשמירה על השטחים הירוקים במדינה. הקרן פועלת אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, גופים מוניציפליים, חברות ממשלתיות וגופים נוספים לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. הקרן מקצה מידי שנה, עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים.