סוגי בקבוקי מים רב פעמיים

האנושות התמכרה לפלסטיק חד פעמי, וכמחצית ממוצרי הפלסטיק המיוצרים כיום בעולם מיועדים רק לשימוש חד פעמי. לכן אין זה פלא כי העולם טובע תחת מוצרי פלסטיק חד פעמיים כמו בקבוקי שתייה, וניתן לראות את הבקבוקים בכל מקום. הבקבוקים יוצרים נזק אדיר לסביבה, למקורות המים, לעולם התת ימי, לחיות ולטבע.

יש לציין כי המשרד להגנת הסביבה, בשילוב ארגוני הטבע והרשויות המקומיות, משקיעים משאבים רבים בקמפיינים הסברתיים ובמבצעי אכיפה וניקיון בטבע ובמרחב הציבורי, אך זיהום הפלסטיק רק הולך וגובר. לכן, גם אנחנו חייבים להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לסביבה ולדורות הבאים באמצעות שינוי הרגלים ופיתוח מודעות אקולוגית וסביבתית. כך לדוגמה, במקום הזמנת בקבוקי מים מינרליים מפלסטיק מזהם כדאי לבחור מכשיר מים לבית ולעסק, ובמקום למלא מים בבקבוקי הפלסטיק המזהמים ניתן לעבור לבקבוקים הרב פעמיים ולהפחית משמעותית את השימוש בפלסטיק.

חשיבות שתיית מים

אנחנו חיים במדינה חמה ורוב חודשי השנה יש שמש קופחת מעל ראשנו. כדי לשמור על בריאותנו עלינו ללגום מים בכמות מספיקה, כ-10 כוסות מים ביום לאישה וכ-12 כוסות מים ביום לגבר. חשוב להרוות את הגוף בכמות מספקת של מים כדי להימנע מסכנת התייבשות, מתחלואה ומפגיעה במערכות הגוף, במרקם העור ועוד.

כדי לשתות מספיק מים ביום כדאי לצאת מהבית עם בקבוק מים רב פעמי וללגום ממנו בכל הזמנות. במהלך שעות העבודה עלינו ליזום הפסקות כדי ללגום מים, ומומלץ לשתות רק מים ולהימנע ממשקאות ממותקים וממיצים עשירים בסוכר ובחומרים משמרים.

מדוע כדאי להשתמש בבקבוקי המים הרב פעמיים?

שומרים על הסביבה – בקבוקי מים רגילים מפלסטיק הם מוצר חד פעמי המביא לזיהום משמעותי של הסביבה והטבע. המעבר לבקבוקים הרב פעמיים מפחית את זיהום הסביבה לכן כדאי להתמקד בבקבוקים אקולוגיים וידידותיים לסביבה.

שותים יותר מים – כאשר יוצאים מהבית עם בקבוק מים רב פעמי צמוד שגם שומר על טמפרטורת המים, אפשר לשתות בכל הזדמנות, וקל יותר להגיע לכמות המים המומלצת לאדם ביום.

בקבוק ללא רעלים – בקבוקי שתייה מפלסטיק מכילים ביספנול ורעלנים אחרים, בעוד בקבוקים איכותיים ורב פעמיים אינם פולטים רעלים המסוכנים לאדם, לכן הם עדיפים, ומשרד הבריאות ממליץ להשתמש בבקבוקי מים ללא חומרים רעילים.

איזה סוגים יש?

יש סוגים שונים של בקבוקי מים רב פעמיים לכן הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת. כדאי לבחור בקבוק שתייה רב פעמי בנפח של 500 מ"ל, בעיצוב מקורי ובצבע לפי בחירה. מומלץ להתמקד בבקבוק רב פעמי השומר על טמפרטורת המים במשך 24 שעות, מנירוסטה עמידה, שאין בו רעלים מסוכנים כמו BPA. עדיף לרכוש בקבוק אקולוגי שניתן למחזור, ויש לוודא כי הבקבוק מתאים למילוי מברי המים הנפוצים.

איזה בקבוק מתאים לנו?

בחירת בקבוק המים הרב פעמי המתאים לנו ביותר אינה פשוטה, לכן כדאי להתייחס לגורמים כמו עמידות המוצר בפני נפילות, שימוש נוח, חומרים ידידותיים לסביבה, שמירה על טמפרטורת המים, אחיזה נוחה המתאימה גם לילדים, ללא רעלים, ניקוי קל, עצוב מדליק ומחיר משתלם.