נלחמים בהשלכת פסולת בשטחים פתוחים- שלושה חשודים עוכבו לחקירה

בפעילות משותפת שהובילו המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, מחוז דרום של המשרד, עיריית באר שבע ומשטרת ישראל – בוצעה אכיפה נגד מפעל מיחזור פסולת בבאר שבע; שלושה חשודים עוכבו לחקירה ונתפס ציוד כבד ומחשבים; המשטרה הירוקה פתחה בחקירה

 

מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, יוסי בר: "פעילות נחושה של הכוחות, תוך שיתוף פעולה בין הגורמים, הביאו לעצירת פגיעה חמורה בסביבה. המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול למיגור תופעת השלכת פסולת פיראטית אשר פוגעת בסביבה ובבריאות הציבור. אכיפה נחושה כנגד עבירות מסוג זה מביאה לפגיעה במוטיבציה העבריינית"

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומחוז דרום של המשרד, בשיתוף שוטרי יחידת יואב במחוז דרום של משטרת ישראל, ביצעו פעילות אכיפה ממוקדת בבאר שבע, כנגד מפעל מיחזור פסולת שבבעלות משפחת אלסייד.

הפעילות בוצעה בשיתוף עיריית באר שבע, שיחד עם מחוז דרום של המשרד המליצו למשטרה הירוקה לפתוח בחקירה מול אתר הפסולת הפיראטי לאחר קיום שימוע והוצאת התראה על-ידי מחוז דרום של המשרד. בתחשיב עלויות שנערך עבור עיריית באר שבע, נאמד הנזק בגין הטמנת הפסולת הלא חוקית בעשרות מיליוני שקלים.

במסגרת פעילות האכיפה, ותחת צו חיפוש, תפסו גורמי האכיפה מחשבים וחומרים נוספים וכן שופל ופירקית. בנוסף, עוכבו ונחקרו שלושה חשודים ונפתח והמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה.

מפעל זה חוקי ומורשה למיחזור פסולת בניין, ומבצע ניפוי וגריסה של פסולת בניין. על פי החשד, את הפסולת שאינה ניתנת למיחזור, החשודים הטמינו באופן לא חוקי בבורות בקרקע, כ-1.5 ק"מ משטח המפעל, במקום להעבירה לאתר מוסדר. על פי ממצאי החקירה, עבירות סביבתיות אלה התבצעו באופן שיטתי, מספר פעמים.

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ממשיכה לפעול בנחישות מול פשיעה סביבתית הפוגעת בסביבה ובציבור עם כלל גורמי האכיפה, כדי להביא למיגור התופעה של השלכת פסולת בניין באתרים פיראטיים.