מ-1 לינואר יפתח מקלט חירום ארצי בדרום לנשים מכורות שנפלטו מהקהילות הטיפוליות

כך נודע מנציג משרד הרווחה לוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת בראשות חברת הכנסת מיכל קוטלר- וונש (כחול לבן) שקיימה הבוקר (ראשון) סיור ודיון בקהילת בית אור אביבה – עמותה לקידום קהילות טיפוליות לנפגעי סמים בישראל.

הוועדה שמעה מצוות העמותה על חשיבות הטיפול והסיוע שהם מעניקים למטופלים במטרה להביאם למצב בו נגמלים ושבים לנהל את חייהם באופן עצמאי. בסיור השתתף שבי אהרון, מנהל הטיפול בהתמכרויות במשרד הרווחה שהצביע על כמה נתונים מהם: אחוזי הנשירה מהאוכלוסייה שמתחילים טיפול ונושרים עומד בממוצע על כ- 40%. וכאן בקהילה הטיפולית אילנות האחוז הוא 24% והוסיף: "מתוך 1000 המטפלים המועסקים בטיפול בהתמכרויות  ישנם כ- 150 מדריכים היום שהיו מכורים בעבר וכעת הם מטפלים במטופלים אחרים".

יו"ר הוועדה חה"כ מיכל קוטלר – וונש (כחול לבן) בהתיחסותה לנשים המטופלות אמרה כי הנושאים שנשים חוות שזורים היטב בצורה של פגיעה מינית נפשית ופגיעות אחרות והוסיפה: הוועדה פועלת לשינוי התפיסה החברתית של בתופעה ממחלה להתמודדות שאפשר לנצח,  וכל מי שהעיד מהטופלים בפנינו מהווה עבורינו דוגמה לאחריות האישית להצלחה ולהשראה".

הוועדה שמעה ממנהלת העמותה מירה כהן,  כי הם נוהגים בכלים הוליסטיים ודואגים לכל הצרכים הרפואיים והמקצועיים אותן כל צעיר צריך לבניית עתידו. ואמרה: "נלחמים על כל מטופל ומטופל ומאמינים כי גם לסבל יש פתרון וכי אפשר להילחם ולנצח".

הרציונאל לפי מנהלת העמותה הוא להגיע לכל אדם ואדם שצריך את הטיפול ולנסות לתת הזדמנויות ולהציל אותו.

כמו כן, שמעה הוועדה את עדותם של מטופלים בקהילה שהעידו על הזדמנות שניתנה להם בהצלת עתידם שעודם צעירים.

האחת בת 20 תושבת הדרום סיפרה בפני הוועדה כי אובחנה מגיל 3 עם בעיות קשב וריכוז- ADHD שהפריעו לה מאד בהתפתחות, ובגיל 14 אובחנה כסובלת מדיכאון כרוני שליווה אותה ואף התפתח להפרעות פאניקה קשות שעד כדי רצו לה פלאשבקים לסיטואציות מפחידות בכל רגע נתון.

ומדבריה: "מאמינה כי בעזרת הקהילה תוך שנה וחצי אסיים את הליך הגמילה ואשוב להסתדר בכוחות עצמי".

מטופל נוסף מצפון הארץ העיד כי היה מכור מגיל 11 וכי הקהילה סייעה לו בהצלת חייו והכשרתו לעולם התעסוקה זאת בשונה ממה שהיה בעבר, מסוכסך וחייב לאחרים, ואף היה במעצר יותר מ-4 פעמים. מדבריו: "הייתי חסר אמונה בחיים לא האמנתי שאגיע למקומות ולהכשרה לקורס עבודה בגובה ותודה לעמותה שבזכותה כיום יש לי קשר טוב עם המשפחה".

בתום הסיור סיכמה יו"ר הוועדה חה"כ קוטלר- וונש ואמרה כי הצוות ראוי להערכה מפני שהם עושים רבות בכלים העומדים לרשותם, ואמרה: "מהסיור היום מרגישה שכל החברה הישראלית אסירת תודה לצוות הקהילה הטיפולית, שמעתי את האתגרים ויש למצוא את הדרך לטייב את עבודתם באמצעות הכלים הפרלמנטאריים העומדים לרשותי".