מתי יש צורך בסופח לחות בחלל החדר?

סופח לחות הנקרא גם בשמות נוספים כמו: קולט לחות, מסיר לחות, מייבש לחות, מווסת לחות, מפחית לחות ועוד, הינו מכשיר חשמלי המסוגל להפחית ולשמור על הלחות בחלל החדר באופן מבוקר בפרט אם האוורור בחלל הוא נמוך כמו במרתף ללא אוורור כראוי, בחדר כביסה או במשרד. ידוע כי רמת לחות גבוהה בחדר עשויה לגרום לבעיות רבות ושונות כגון: קרדית האבק, טחב, עובש, עיניים דומעות, גודש באף, גירוי עור ועוד, מה שיכול להוביל לבעיות בריאות שונות- שהמוכר לנו זה אלרגיות.

כאמור, הסופח לחות עובד בדומה לפעולתו של השואב אבק- הוא שואב את האוויר מחלל החדר, מסיר ממנו את הלחות ופולט אותו בחזרה לחדר. כאשר הלחות שמצטברת בתוכו הופכת למים במיכל אגירה המיועד לכך. חשוב לציין כי המים המנוקזים הינם מים אפורים, שכמובן לא מתאימים לשתייה ולכן יש להשליך אותם לאסלה, או לאלו היכולים להשתמש בהם לצורך השקיה מבוקרת לצמחיה שלהם.

בכל הקשור לגידול צמחים- הוכח כי קיים קשר בין הסופח לחות, הטמפרטורה ונורות הלד לבין שיפור התפוקה בגידולים הידרופוניים וכן בתפקודי הצמח במהלך התפתחותו. כמו כן, אלו המגדלים צמחים מודעים לקשר הישיר ולכן נותנים את מירב תשומת הלב לרמת הטמפרטורה וללחות על מנת למקסם את יבול הצמחים. ואולם, לא כל המגדלים בהכרח מבינים כי שילוב של הטמפרטורה והלחות היחסית הוא המשפיע הקובע את כמות אדי המים שהצמח יפלוט מהעלים לאוויר בכדי לווסת את הטמפרטורה של עצמו. משום שהצמחים משתמשים במאגרי המים שלהם בכדי לשמור על האיזון של הטמפרטורה, וזאת תוך כדי שהם שואבים מים דרך השורשים- ורק כדי לפלוט את הרוב של המים בחזרה לאוויר כאדי מים דרך הנקבוביות הקטנות הנמצאות בעלים שלהם.

מתי משתמשים בנורות לד מגדלים צמחים מקצועיים משתמשים בסופח לחות בכדי לווסת את רמת הלחות, מכיוון כאשר מספקים לצמח בצורה מאוזנת ונכונה את הטמפרטורה והלחות שבאוויר, הצמח יגדיל את פעילותו בעשרות אחוזים וכך ניתן לראות את השיפור של צמיחתו ומימוש מלוא הפוטנציאל לאורך כל מהלך הפריחה.