מתי חשוב להכניס רואה חשבון להתנהלות העסק?

תוכנת הנהלת חשבונות

הנהלת החשבונות של העסק היא חלק בלתי נפרד מניהול ותפעול סדיר של כל עסק. היא כוללת חישוב ההוצאות אל מול ההכנסות, בקרה על תשלום המיסים השוטפים, הוצאה תקינה של קבלות וחשבוניות וכן תשלום סדיר לעובדים. כאשר העסק מגיע לגודל מסוים, וההתנהלות הכלכלית שלו מתחילה להסתעף ולהסתבך, הנהלת החשבונות עלולה להפוך לעיסוק שלם בפני עצמו. כזכור, מלבד לניהול ולתפעול מערך החשבונאות, מנהל עסק צריך, ובכן, לנהל את העסק כולו, בין אם מדובר במתן שירות מיטבי ללקוח או בייצור מוצר מסוים על הצד הטוב ביותר.

הנהלת חשבונות לוקחת זמן רב

על-כן, מנהל עסק לא תמיד מוצא את הזמן הדרוש לניהול החשבונות של העסק שלו. לפיכך, ועל-אף שניתן ללמוד לבד כיצד לבצע את הנהלת החשבונות, מנהלי עסקים רבים, מקטנים ועד בינוניים וגדולים, מעדיפים לשכור את שירותיו של רואה חשבון מיומן, אשר יתעסק באופן בלעדי בניהול החשבונות של העסק ויבצע זאת במהירות, מקצועיות, וללא תקלות מיותרות. בנוסף לנוחיות וליעילות שמביא עמו רואה חשבון, שירותיו עשויים לספק לעסק הנחות ופטורים מתשלום מיסים, שכן הוא מאורע ומתמחה בפרטי המס השונים, וכן לסייע בתכנון העתידי של ההתנהלות הכלכלית, בזכות השליטה שלו בנתוני ההוצאות וההכנסות הכוללים של העסק.

שירותי חשבונאות ממוחשבים

על-אף כל זאת, יש לזכור ששירותיו של רואה חשבון עלולים להסתכם בסכומים משמעותיים בסוף החודש, שכן מדובר פשוטו כמשמעו בגיוס עובד נוסף לעסק, ולו משכורת סדירה ורצופה. תוכנת הנהלת חשבונות, יכולה לענות על צרכיו של מנהל עסק המבקש להיעזר בתמיכה חיצונית בהנהלת חשבונות למטלות השוטפות, כדוגמת ארגון אוטומטי של קבלות וחשבוניות, מעקב אחר תשלומים עתידיים, והפקת דוחות חודשיים או דו-חודשיים לצרכי מע"מ.

תוכנת הנהלת חשבונות

תוכנות ממוחשבות לניהול חשבונות עשויות לסייע באותן מטלות שמנהל העסק לא מגיע אליהן בשגרה, אך הן קריטיות ביותר להתנהלות תקינה של כל עסק. הן מסוגלות לשמור ולגבות כל מסמך או נתון על העסק, להפיק נתונים אוטומטית אודות מחזור הרווחים וההפסדים החודשיים, ולספק מידע אודות התנהלותו השוטפת של העסק בכל רגע נתון. אומנם השירות הממוחשב עלול לא לענות על כל הצרכים החשבוניים של העסק, השימוש בתוכנה יכול לחסוך לעסק סכומים גדולים בשל צמצום ההיעזרות השוטפת ברואה חשבון מוסמך ויקר.

כיצד לאתר שירות הנהלת חשבונות יעיל לעסק

העזרות בשירות הנהלת חשבונות חיצוני היא אומנם חשובה ומהותית לכמעט כל עסק, אך עדיין יש לזכור שמדובר בהוצאה עסקית לכל דבר ועניין העלולה לפגוע ברווחיות העסק אם לא תחושב כהלכה. כמו בכל הוצאה עבור שירות חיצוני, מנהל העסק צריך למצוא את השירות הטוב והיעיל ביותר בסכום הנמוך ביותר, וזאת בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק עצמו. ניתן להיעזר בביקורות מצד לקוחות קודמים על רואה חשבון מסוים או תוכנה אוטומטית לניהול חשבונות. הביקורות וההמלצות עוזרים לגבש דעה אודות השירות החיצוני המוצא לעסק ולהשוות בין טיב ואיכות השירות לבין המחיר שלו, ולעזור לעסק למצוא את השירות החשבונאי הטוב והנכון ביותר עבורו.