משקאות אלכוהוליים ייחודיים שכדאי להכיר

אם חשקה נפשכם במשקאות אלכוהוליים ייחודיים, חשוב שתערכו בשלבים הראשונים היכרות עם אותם משקאות אלכוהוליים המיוחדים ובין היתר עם הסוגים הבאים:

שבלי
שבלי הוא יין אשר מגיע אלינו מאזור בצרפת בעל אותו השם. מדובר למעשה ביינות שרדונה איכותיים המתאפיינים בטעמים קלילים – שזה למעשה חלק מהייחודיות שלהם. את הטעם הייחודי והשונה שלהם היינות הללו מקבלים מהעובדה שהם אינם עוברים הליך של התססה או התיישנות בחביות עץ. סיבה נוספת לטעם הייחודי נעוצה בקרקעות המיוחדים של האזור אשר מעניקים ליינות טעמים העשירים במינרליים ובטעמים עדינים.
נהוג לחלק את יינות השבלי לסוגים שונים ובין היתר: פטיט שבלי, שבלי פרמייה קרו, שבלי וילאז' ושבלי גרנד קרו.

שרטרז
שרטרז הוא ליקר אשר יוצר לראשונה לפני יותר מ-400 שנה על ידי נזירים בצרפת. מדובר בליקר עשבי תיבול אשר מתבסס על עשבי תיבול שונים – למעשה, אותו הליקר מכיל לא פחות מ-130 מרכיבים טבעיים שונים. לליקר זה יש טעם ייחודי והוא כולל כמות גדולה במיוחד של אלכוהול 55 אחוז. חשוב לציין שהגרסה העכשווית של הליקר מכילה גם סוכר. חשוב להדגיש שהליקר מגיע בצבע ירוק זוהר שלא תמיד נראה מזמין וגם הטעם שלו הוא טעם נרכש.

אמרטו
ליקר איטלקי בטעם שקדים מתוק. נהוג לרוב להשתמש בליקר זה בעיקר לצורך הכנת קוקטיילים מסוגים שונים אבל יש גם לא מעט אנשים אשר אוהבים לשתות את הליקר הזה כפי שהוא, עם מספר קוביות קרח.

אייריש קרים
ליקר אייריש קרים הוא ליקר פופולארי ואהוב אשר עשוי מוויסקי אירי, שמנת ותערובת של מרכיבים שונים כמו קקאו ווניל.

גרנד מרנייה
גרנד מרנייה הוא ליקר צרפתי בטעם תפוז אשר עשוי מקוניאק ומתמצית תפוז מזוקקת. נהוג להשתמש בליקר זה לצורך הכנת קוקטיילים כמו מרגריטה או לשתות אותו כפי שהוא.

פרנג'ליקו
מדובר בליקר אגוזי לוז איטלקי אשר מתאפיין בטעם עשיר ואגוזי, מוגש לרוב כחלק מקוקטיילים או עם קפה. כמובן, שיש לא מעט אנשים אשר אוהבים ליהנות מהמשקה כפי שהוא – הוא מתאפיין בטעמים עדינים יחסית.

קוינטרו
מדובר למעשה בליקר טריפל סק צרפתי העשוי מקליפות תפוז מתוקות ומרירות. הוא משמש בקוקטיילים שונים כמו קוסמופוליטן ומרגריטה וכמובן, יש כאלו אשר שותים אותו כפי שהוא.

סמבוקה
סמבוקה הוא ליקר איטלקי בטעם אניס, אשר נהוג להגיש אותו לרוב עם שלוש פולי קפה המסמלים בריאות, אושר ושגשוג.
כאמור, הליקר מתאים בעיקר עבור מי שחובב משקאות מבוססי אניס כמו ערק ואוזו – ניתן למצוא סמבוקה ב-2 גרסאות מרכזיות – לבנה ושחורה (כאשר כל אחד מהגרסאות מתאפיינת בטעמים קצת שונים).

דרמבוי
דרמבוי הוא ליקר סקוטי העשוי אשר עשוי מוויסקי סקוטי, דבש, עשבי תיבול ותבלינים, והוא מתאפיין  בטעם ייחודי ומתוק. ניתן לשתות אותו כמו שהוא הוא לייצר קוקטליים אשר מבוססים על דרמבוי.

לימונצ'לו
לימונצ'לו הוא למעשה ליקר לימון איטלקי שר עשוי מגרידת לימון ספוגה באלכוהול ומעורבבת בסוכר. מדובר במשקה אלכוהולי קליל אשר יכול להוות כבחירה המושלמת (והמרעננת) לקיץ החם. כמובן, שכדאי להוסיף קרח למשקה, מה שיהפוך אותו לטעים וכיפי אף יותר. ניתן להשתמש במשקה על מנת להכין קוקטיילים מסוגים שונים (חזקים יותר או פחות).

כאמור, אלו הם רק חלק קטן מרשימה ארוכה של משקאות אלכוהוליים ייחודיים שכדאי להכיר ויותר כדאי לנסות – כי אם תנסו תעלו את הסיכויים למצוא בסופו של דבר את המשקה האלכוהולי המושלם בעבורכם ואין שום סיבה שתתפשרו על פחות ממשקאות שאתם אוהבים.