מערכת סינון לממד קיים

חדרי ממ"ד הפכו להיות לחדרים חיוניים המאפשרים לנו לשמור על בטיחותנו בעתות משבר. מחל ה-18 במאי 2010, כל קבלן מחויב להתקין בתוך חדרי הממ"ד מערכת ייעודים לסינון אוויר. מה ניתן יהיה להרוויח באמצעות התקנת מערכת סינון לממד קיים? אפשרות לשהות ארוכה יותר במידת הצורך, לעיתים אפילו של מספר ימים רצופים. השהות בחדרי ממ"ד בהם מותקנת מערכת לסינון אוויר תוריד את התלות במסכות אב"כ ואמצעי מיגון נוספים. אין ספק כי מדובר על חידוש מרענן, כזה שרק מגביר את הביטחון בעת השהות בממ"ד. הביאו את עצמכם למצב בו אתם הופכים את הממ"ד הדירתי למקום האידיאלי להימצא בו בכל רגע נתון.

הנחיות פיקוד העורף בגין מערכת סינון אוויר

נכון להיום ההנחיה של פיקוד העורף הינה ברורה – על כל קבלן חלה החובה להתקין מערכת סינון אוויר בחדרי ממ"ד. כפי שאמרנו החוק נחקק רק בשנת 2010, לכן בחדרי ממ"ד שנבנו קודם לכן לא קיימת מערכת סינון אוויר. זוהי הסיבה שבגללה ישנה אופציה להתקין מערכת סינון לממד קיים, כזה שנבנה ללא מערכת מסיבות שונות. איך תדעו אם בממ"ד שלכם קיימת מערכת לסינון אוויר? אפשר להתייעץ עם איש מקצוע או לבדוק מתי הוא הוקם.

היתרונות של מערכת סינון אוויר לממ"ד

יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי התקנת מערכת לסינון אוויר בממ"ד הינה מיותרת או חסרת חשיבות. אך אחרי שמבינים מהם היתרונות במערכת מהסוג הזה, סימני השאלה בהקשר הזה נעלמים. מערכת סינון אוויר לממ"ד מאפשרת שהות ארוכה בממ"ד, במקרים מסוימים עד שבועיים רצופים. לעומת המערכת המתקדמת, מסכות אב"כ מאפשרות הגנה וסינון אוויר למשך שעות בודדות בלבד. ניתן לזקוף את היתרון הזה בתור היתרון המשמעותי ביותר של מערכת סינון אוויר. חשוב לזכור, מערכת סינון שנמצאת בבית משותף, היא מאוד חשובה

איזה יתרון נוסף הופכת את מערכת סינון האוויר ליעילה וטובה? בשונה ממסכות אב"כ שהן מסורבלות ולא ידידותיות למשתמש, כאן מדובר על מערכת קיימת. אינכם צריכים להתעסק איתה, היא עושה את העבודה המוטלת עליה 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע. אי אפשר להתעלם מהעובדה כי האנשים שנמצאים בחדר באופן שוטף נהנים מאוויר נקי. השהות בחדרי ממ"ד עם מערכת סינון אוויר איכותית אינה חנוקה כפי שהייתה בעבר. כיום החדרים הללו מספקים תמורה דומה לכל שאר החדרים הקיימים בבית בזמנים כתיקונם.

מה עושה מערכת סינון אוויר לממ"ד?

למערכות סינון אוויר יש שתי פעולות עיקריות שאותן הן אמורות לבצע. הפעולה הראשונה היא פעולת הסינון שנועדה לסנן את האוויר הנכנס אל תוך חדר הממ"ד מבחוץ. במקרים בהם ישנה תקיפה עם חומרים שעלולים לפגוע בבריאות, המערכת יודעת לבצע סינון אפקטיבי. אך פעולה נוספת שהמערכת עושה באופן שוטף היא פעולת האוורור. גם מבלי לפתוח את חלון הממ"ד המערכת יודעת לאוורר את החדר בצורה טובה ומורגשת.