מדריך פינוי בינוי

אם גם אתם נמצאים בתהליך של התקשרות עם יזם בפרויקט של פינוי בינוי כדאי ללמוד מעט את הנושא של פינוי בינוי שהוא נושא לא פשוט ודי מורכב. לצורך זה ניתן לקבל מידע כאן בצורת מדריך פינוי בינוי.  השלב הראשון שלכם בתור דיירים שמתכננים לעשות פרויקט של פינוי בינוי הוא בחירת נציגות של דיירים ועורך דין שייצג אתכם בשלב זה תקבעו מה מוסמכת הנציגות לעשות מומלץ לעשות זאת לפני שחותמים על מסמך טרום התקשרות

בחירת עורך דין המייצג את הדיירים

חלק חשוב בתוך מדריך פינוי בינוי הוא לבחור עורך דין לדיירים. חשוב שיהיה עורך דין המייצג את הדיירים. ולא עורך דין אחד ייצג גם את היזם וגם את הדיירים. חשוב לבחור עו"ד לתמ"א 38 או עורך דין פינוי בינוי. לאחר שבחרתם עורך דין שייצג את הדיירים יש ליצור קשר עם העיריה כדי לקבל מידע תכנוני. מי שאחראי למידע תכנוני בעיר הוא מהנדס העיר.

מסמך טרום הסכם- מה צריך לדעת

בהרבה מקרים חותמים על מסמכים טרום הסכם זאת הסכמה עקרונית שלה דיירים לבצע את הפרויקט של פינוי בינוי. הסכמה זו כפופה לכך כי יסוכם בהמשך מהי התמורה שיקבל הדייר וזה יעוגן גם בהסכם ראשי. כאשר אתם חותמים על טרום הסכם שימו לב שטרום  ההסכם יהיה בתוקף רק 18 חודשים או תקופה ברורה וקצובה אחרת. טרום ההסכם צריך להיות כזה שלא יקנה זכויות באחד הצדדים בהסכם וגם לא יטיל מגבלות על הדייר. אתם כדיירים צריכיםלראות שיהיה כתוב בטרום ההסכם שההסכם כפוף לקביעת זהות היזם לבדיקת התמורה ולהסכמה ליתר התנאים בהסכם הראשי.

שלבים אחרי ביצוע טרום ההסכם

טרום ההסכם הוא למעשה רק הסכמה עקרונית לפרויקט. חשוב כי ההסכמה העקרונית תהיה כפופה לזכות להמשיך לנהל משא ומתן לגבי זהות היזם ולגבי התמורה שהדייר מקבל. בשלב הבא ייבחר היזם ויהיו שלבים נוספים כמו קביעת התמורה המוצעת שיכולה להיקבע על ידי שמאי פינוי בינוי, וכמובן ינוסח הסכם ראשי בו תקבע התמורה והביטחונות ויקבעו בדק אחריות וביטוח. חשוב מאוד לבחור עורך דין מומחה בתחום של פינוי בינוי. עורך דין רוני חרמון הוא עורך דין מומחה בתחום עם ניסיון רב. בתחום של פינוי בינוי. וגם בתחום קניית דירה מקבלן על הנייר.