לראשונה: "רקפת" פותחת קבוצה בבאר שבע למתמודדים עם חרדה חברתית

עמותת רקפת

כ-30% מהאוכלוסייה סובלים מחרדה חברתית או מופנמות, והמודעות לחשיבות הטיפול בה גוברת מיום ליום. כעת, עמותת רקפת, המסייעת למתמודדים עם חרדה חברתית, פותחת קבוצה חברתית ראשונה לבוגרים המתמודדים עם חרדה חברתית בבאר שבע.

עמותת "רקפת" היא עמותה המסייעת למתמודדים עם הימנעות וחרדה חברתית, באמצעות קבוצות חברתיות לבוגרים ומתבגרים בכל רחבי הארץ. העמותה, בהובלתו של מנכ"ל העמותה אבנר דפני, פועלת מתוך האמונה כי כולם ראויים וזכאים למעגל חברתי תומך ומכיל.

נוער מופנם וביישן, לעתים אף עם חרדה חברתית מאובחנת, זקוק למרחב בטוח, מוגן ומכיל על מנת להעז להיות חלק ממעגל חברתי – להיות שייך. הקבוצות החברתיות של עמותת "רקפת" הן כלי אפקטיבי שנועד לאפשר מרחב מונחה ומוגן לחיזוק היכולות החברתיות, ולתרגול חשיפה לסיטואציות יומיומיות מורכבות יותר ופחות.

מהות פעילות העמותה היא לעזור ולסייע לאנשים שמתמודדים עם מופנמות וחרדה חברתית וללמדם כיצד מתגברים עליה באמצעות קבוצה מכילה שנמצאת באותו המצב. הקבוצות שמפעילה העמותה מטפלות בצורה רגשית-חברתית ומשמשות כמסגרת חברתית קבועה ותומכת שמשלבת בין הנעה לפעולה והתמודדות, תמיכה והנאה.

מנחי הקבוצה בעלי ניסיון רב בהנחיה ספציפית מול אנשים בעלי חרדה חברתית, וחלקם מתמודדים בעצמם עם חרדה חברתית או ביישנות. המפגשים הקבוצתיים נערכים בצורה רציפה וכן מפגשים אונליין, ומיועדים למעוניינים להרחיב את המעגל החברתי ולתרגל חשיפה לסיטואציות חברתיות לשיפור יכולות חברתיות.

לפני הצטרפות לקבוצה תתבצע שיחת התאמה, ייבחנו הצרכים – והאפשרויות, להתאמה מירבית ומדויקת לכל אחד ואחת.

אבנר דפני, מנכ"ל העמותה: ״לאור הביקוש הגדול ופניות רבות שקיבלנו, אנו שמחים להודיע על פתיחת קבוצה ראשונה של רקפת בבאר שבע, קבוצת בוגרים (18+). הקורונה מייצרת צורך משמעותי וגדל, ואנו משתדלים לפתוח עוד ועוד קבוצות – בפריסה ארצית. אנחנו מודעים לפניות הרבות של הורים למתבגרים המחכים להגעתנו לעיר – ומבטיחים לעדכן בקרוב!״