לראשונה בהיסטוריה: כדורסלן ישראלי ישחק במדינה ערבית

מוחמד אבו ערישה (24, 2.01 מ') ששיחק בעונה האחרונה בהפועל באר שבע ובאליצור קרית אתא, ישחק כזר במוליכת הטבלה בליגה המרוקנית. כך מפרסם כעת לראשונה, באתר וביישומון של "ישראל היום", כתב הספורט יעקב מאיר
ליגיונר חדש: מוחמד אבו ערישה חתם בקבוצת Ami Basket, מוליכת הטבלה בליגה המרוקנית על חוזה לעונה אחת, כך נודע ופורסם לראשונה ב"ישראל היום".
הפורוורד הישראלי שוהה בקבוצה כבר למעלה מחודשיים והרשים מאוד את ראשי המועדון מבחינה מקצועית. הוא אחד הזרים המובילים בליגה עם ממוצעים יפים של 19.8 נקודות, 6.2 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים למשחק.

מוחמד אבו ערישה. צילום: קבוצת Ami Basket

קבוצת Ami Basket, מהעיר איפראן השוכנת בהרי האטלס, הוקמה רק ב-2014 ומחזיקה במתקני אימון מפוארים לצד אקדמיית נוער מתקדמת. את הסיבוב הראשון לעונת 2021/22 היא סיימה במקום הראשון במחוז הצפוני עם מאזן מושלם של שבעה ניצחונות בשבעה משחקים.
אבו ערישה (24, 2.01 מ') שיחק בעונה האחרונה בהפועל באר שבע בליגת העל ובאמצע העונה עבר לאליצור קרית אתא מהליגה הלאומית. בקיץ האחרון העדיף לעבור לחו"ל וכעת בעזרת סוכנו הוא יהיה הכדורסלן הישראלי הראשון בהיסטוריה שמשחק במדינה ערבית.
כזכור, לפני שהגיע להפועל באר שבע, שיחק אבו ערישה כמה עונות במכללות. בתחילה במכללת ג'קסונוויל ולאחר מכן עבר למכללת קנטאקי ווסליין. עוד לפני כן, כשהיה צעיר יותר, אבו ערישה סומן כאחד הכישרונות הגדולים של שנתון 1997 באקדמיה של איגוד הכדורסל. הוא שיחק בנבחרות הצעירות, וב־2015 זומן למחנה יוקרתי בארה"ב ל־100 הכישרונות המובילים בעולם.

מוחמד אבו ערישה. צילום: קבוצת Ami Basket