לאחר שש שנים:  "השוק הבדואי" המיתולוגי של באר שבע ייפתח מחדש בעיר רהט 

עיריית רהט והחברה הכלכלית ברהט ייפתחו מחדש את השוק הבדואי המיתולוגי של הנגב שנסגר לפני כשש שנים בבאר שבע. השוק יציע מעל 100 דוכנים עם תוצרת מגוונת של תבלינים, פירות וירקות, כלי בית, דוכני מזון ועוד ויהיה פתוח לקהל הרחב בכל שבת בין השעות 8:00-15:00

עיריית רהט והחברה הכלכלית ברהט הכריזו השבוע על פתיחתו המחודשת של השוק הבדואי המיתולוגי שנסגר בבאר שבע בתחילת שנת 2017. השוק ייפתח בתמיכת משרדי הפנים והחקלאות. השוק החדש מתפרש על פני 21 דונם ויפעל במרכז התרבות החדש ברהט, בסמוך לקאנטרי קלאב, היכל התרבות והטיילת החדשה. הוא יכיל למעלה מ – 100 דוכנים שיציעו תוצרת חקלאית, שוק איכרים עם ירקות ופירות, דוכני מזון אותנטי, תבלינים, כלי בית ועוד. עלות הקמתו הפרויקט 15 מלש"ח והיא כוללת מתקני הצללה, שילוט הכוונה, שירותים ציבוריים, תשתיות ונגישות ציבורית וחניה בשפע.

"השוק הבדואי" בבאר שבע היה מקום מפגש וחיבור בין יהודים לבדואים ויצר זיכרון קולקטיבי בבתים רבים בנגב. ב- 2017 החליטו בעיריית באר שבע לסגור את השוק בטענה שאיבד מאופיו האותנטי שאפיין אותו במשך שנים רבות והפך אותו למוקד משיכה לקונים מכל רחבי הנגב. סוחרים רבים, שהתפרנסו במשך עשורים מהשוק מצאו עצמם ללא פרנסה. כעת, יוכלו הסוחרים הוותיקים לחזור לשוק החדש שייפתח ברהט ויפנה לכל המגזרים.

הדמיית השוק. קרדיט -פישר אלחנני אדריכלים (2)

עטא אבו מדיעם ראש העיר רהט מסר כי "אני שמח לבשר על פתיחת השוק הססגוני ברהט שיאפשר חווייה תיירותית וצרכנית לתושבי הנגב והארץ בכלל. השוק יתן מענה לסוחרים ולמבקשים לעשות קניות, גם בשבת. השוק הינו חלק מהפיתוח הכלכלי של העיר ויחד עם מרכז התרבות החדש יהפוך אותה לחוויה ומוקד לקניות בנגב. אני מודה למשרדי הממשלה שתמכו בשוק אשר ינוהל באמצעות החברה הכלכלית״.

מחמוד אלעמור, מנכ"ל החברה הכלכלית ברהט מסר כי "פתיחתו של השוק הבדואי ברהט היא חלק מהמהפכה התיירותית והכלכלית שעוברת העיר. בשנים האחרונות רהט הפכה לעיר מארחת עבור כל המגזרים, זאת לצד הפיכתה למרכז התרבות הבדואית הגדול ביותר בארץ.

הדמיית השוק. קרדיט -פישר אלחנני אדריכלים

רק לאחרונה פתחנו את היכל התרבות, שמאכלס את הפעילות של התיאטרון הבדואי היחיד בישראל, "אלהמבש", את המרכז לאמנות פלסטית, אירחנו את פסטיבל הקפה הגדול בארץ בו השתתפו מעל 6,000 איש, ובקרוב מאוד נשלים את בנייתו של מרכז המורשת לתרבות הבדואית שיעבור גם הוא לרהט. זאת בעלות כוללת של 50 מלש"ח. החזון שלנו הוא שאזרחי ישראל יגיעו לרהט בשבתות, יעשו בה קניות, יאכלו במסעדות והקבביות המקומיות, יתארחו בבתים המארחים שלנו וייהנו מתרבות הכנסת האורחים הבדואית".

השוק יפעל בכל יום שבת בין השעות 15:00-8:00 ברחוב אלחזאן בעיר. לפרטים נוספים חפשו  בפייסבוק "תפדלו – החוויה הבדואית ברהט"