כללית סמייל בהרצאה לגיל השלישי במושב גילת: "משרד הבריאות מעניק לכם טיפולי שיניים בחינם"

במסגרת יום בריאות לגיל השלישי שהתקיים במושב גילת, קיימה רשת מרפאות כללית סמייל, בשיתוף מתנ"ס מרחבים, הרצאה לעידוד המודעות לבריאות הפה בקרב הגיל השלישי.  את ההרצאה והשיחה עם האורחים והאורחות הובילה עפרה פרץ, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מרפאת כללית סמייל גני טל, נתיבות. 

הגב' פרץ הסבירה למשתתפים על רפורמת השיניים שנכנסה לתוקף כבר בשנת 2019, במסגרתה הורידה המדינה את גיל הזכאות לטיפולי שיניים מסובסדים ל-72, מה שמקנה להם את האפשרות לקבל טיפולי שיניים וטיפולי שיניים משקמים ומשמרים ללא עלות, או בהשתתפות עצמית נמוכה, אינפורמציה שלא הייתה ידועה למרבית המשתתפים

הרצאה כללית סמייל במושב גילת. צילום – עפרה פרץ

במהלך ההרצאה הסבירה הגב' פרץ על חשיבות הבריאות על השיניים בכל גיל, אך הדגישה כי עבור אוכלוסיית הגיל השלישי היא חיונית במיוחד לצורך השמירה על הבריאות הכללית והוסיף כי ברשת כללית סמייל, רשת מרפאות השיניים הגדולה בישראל המונה 107 מרפאות ברחבי הארץ, ש-67% מבני הגיל השלישי בישראל מבוטחים בה, פועלים במרץ לעודד את המבוטחים לנצל את סל הבריאות לקשישים במקום לשלם כסף יקר עבור טיפולים שמגיע להם בסל הבריאות.

 

עוד הסבירה על מגוון הטיפולים הניתנים ברשת מרפאת כללית סמייל, הוסבר הקשר בין בריאות הפה למחלות שונות כגון סכרת, ההטבות לגיל השלישי במסגרת הרפורמה בטיפולים משמרים ושיקום הפה בשתלים, תותבות וכתרים, הטיפול במחלות חניכיים, שמירת על היגיינה אוראלית, המשתתפים, ששיתפו בקושי הכלכלי למימון טיפולי שיניים, קיבלו הסברים מפורטים על עלויות הטיפולים ברשת, ההנחות והסיבסודים להם הם זכאים ועוד. ההסברים אף הונגשו למטפלים הזרים המלווים את הקשישים המטופלים במתנ"ס. 

הרצאה כללית סמייל במושב גילת. צילום עפרה פרץ

 

המשתתפים בהרצאה הופתעו  לגלות על הטיפולים להם הם זכאים במסגרת סל הבריאות לקשישים, הביעו התעניינות ורצון להגיע ולהיות מטופלים במרפאות כללית סמייל והתרשמו מרמת המקצועיות הגבוהה שהוצגה בפניהם. במיוחד שמחו לדעת כי רופא המרפאה, דר' ארקדי גוטגרץ, מתייעץ עם רופאי המטופלים על מנת למצוא פתרון מותאם באופן אישי לבעיות השיניים של הקשישים. 

מנהלת קשרי הקהילה ברשת, רחל קלמנוביץ': "רשת מרפאות כללית סמייל מקיימת ברחבי הארץ מגוון רחב של פעילויות במטרה להעלות את המודעות להרחבת הטיפולים במסגרת סל הבריאות לטובת הקשישים. אני מודה ליואלה מיכאלי, רכזת תחום מבוגרים במתנ"ס מרחבים, על שיתוף הפעולה המוצלח שחושף את הגיל השלישי לנושא".