כיצד מתבצע צילום צנרת הביוב ובאילו מצבים נצטרך לעשות את זה?

צינורות הביוב חייבים להיות תקינים ופנויים לזרימה תקינה ורציפה כל הזמן וללא יוצא מן הכלל. כמו בכל דבר אחר גם כאן במקרים כאלה ואחרים עלול להיווצר מצב שבו יש הפרעה בזרימה או תקלה אך בניגוד לנושאים אחרים – בתקלה במערכת הביוב חייבים לטפל כמה שיותר מהר ואסור לתת לתקלה להחמיר.

השפכים הם תוצר לוואי של חיי היומיום ובמידה והם לא מורחקים מאזורי מגורים או מחייה הם עלולים לגרום לנזקים בריאותיים ותברואתיים. במידה ויש חשש כלשהו שיש תקלה בזרימת הביוב או בצנרת עצמה חשוב לפעול במהירות ולהזמין אנשי מקצוע כמו למשל חברות שמציעות שירותי ביובית בתל אביב או בכל מקום אחר. בידי חברות אלה יש את כלי העבודה והמכשור המתאים לבחון כל מצב ולקבל את ההחלטה איך יהיה הכי נכון לטפל.

מהו בכלל צילום צנרת הביוב?

צינורות הביוב הם צינורות ארוכים והם רציפים מלבד נקודות השקה או חיבור עם צינורות אחרים, הכניסות אל הצינורות והמערכת וכמובן היציאה ממנה באתרי ההטמנה או ההספגה של נוזלי הביוב. במידה ויש חשד לתקלה, סתימה או חפץ זר שהשתרבב אל הביוב ומצא את דרכו אליו – חשוב מאד כאמור לפעול במהרה ולדעת בדיוק היכן נמצאת התקלה.

לשם כך ישנן מצלמות זעירות אשר מחוברות לכבלים דקים שאותם משחררים אנשי המקצוע אל תוך זרם הביוב. המצלמות מעבירות בזמן אמת את כל מה שמתרחש בביוב וכך אפשר לדעת היכן יש תקלה ואיך יהיה הכי נכון לטפל בה. אנשי המקצוע של שירותי ביובית בתל אביב או ערים אחרות מכירים את הפעולה הזאת ולבטח יש להם לא מעט ניסיון בביצוע שלה. כך אפשר לאתר גם את המיקום של הסתימה או ההפרעה וגם לקלב החלטות על הדרך הכי טובה ונכונה לפתור את הבעיה כמה שיותר מהר.

החשיבות של מצלמות לביוב

המצלמות שבעזרתן אפשר לצלם את הזרימה של נוזלי הביוב הן המצאה חשובה מאין כמוה, שכן הן חוסכות הרבה מאד התעסקות וביצוע פעולות מורכבות הרבה יותר כמו למשל פירוק הצינורות או השבתה של חלק ממערכת הצינורות והפניית השפכים לכיוונים אחרים.

כיום חלק בלתי נפרד של שירותי ביובית בתל אביב ובכל הארץ כוללים שימוש מתקדם ומתוחכם במצלמות אלה וכך אפשר להימנע מהרבה מאד בעיות שעלולות להיווצר בצינורות הביוב וגם להשפיע על החיים שמעל לפני השטח. אם בעבר היה מדובר בטכנולוגיה שהייתה נראית רחוקה משימוש או כזאת שלא מתאימה למציאות – הרי שכיום טכנולוגיה כזאת היא חלק בלתי נפרד מהמציאות ומכאן שהיא גם נפוצה מאד ומהווה חלק בלתי נפרד מעולם האינסטלציה.