יום האישה הבינלאומי: 10 מיליון שקלים יוקצו להעצמת נשים בנגב ובגליל

השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר הכריז היום על תוכנית מיוחדת בהובלת משרדו להעצמת נשים ברשויות המקומיות בנגב בגליל ובפריפריה החברתית בסכום כולל של 10 מיליון ש"ח. התוכניות, שיועברו על ידי הרשויות בשיתוף מלא של היועצות לקידום מעמד האישה באותה רשות לבחינת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, יתייחסו לבעיות ולאתגרים המקומיים בשילוב נשים ויקדמו את העצמתן של נשים מכל המגזרים דרך פרוייקטים בקהילה.
אל השר פורר, ששימש בכנסת הקודמת כיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, חברה ח"כ אימאן חטיב יאסין, שהביאה לפתחו את הצורך בתוכניות להעצמה נשית במגזר ערבי בתקופה זו ואף גייסה מחצית מהסכום הכולל שיושקע בתוכנית.
השר עודד פורר: ״היועצות לקידום  מעמד האשה ברשויות המקומיות הן בעלות משמעות חשובה מאד לפעילות בתוך הרשויות המקומיות ועבור קידום נשים שעובדות בראשות וגרות בראשות המקומית. באמצעות המיזם הזה אנחנו נקדם  פעילות רבה וניצוק תוכן לתחום שהיה חסר תקציב בשנים האחרונות".
השר חאמד עמר בירך על התוכנית ואמר: ״מהיום הראשון שלנו במשרד האוצר אנו שוקדים לקדם ולשלב נשים בעמדו מפתח מתוך אמונה מלאה בשוויון מגדרי. נמשיך לתמוך בכל יוזמה המחזקת את מעמד האישה".
ח"כ אימאן חטיב יאסין: ״הגיע הזמן שתפקידן של יועצות לענייני נשים ברשויות המקומיות לא יצטמצם לתפקיד רשמי בלבד חסר כל משמעות;  מלכתחילה שמתי לעצמי מטרה לשאת ולקדם את הנושא של קידום והעצמת נשים בחברה, ראייתי זו מגיעה מאימונה עמוקה של תפקידן החשוב של נשים בעיצוב חברה בריאה וחזקה וטובה יותר; זה חלק בלתי נפרד מתורת הדת האסלאמי, שיש לו ההשפעה הגדולה עליי ועל הערכים בהם אני דוגלת;  מסיבה זו פעלתי מתחילת הקדנציה, עד לפני הקמת הממשלה, לגיוס תקציב של עשרה מיליון שקלים המוקצה לתכניות עבודה ופעילות שונות. פעילות ותוכניות שיופעלו על ידי היועצות לענייני נשים ברשויות המוקמיות, במטרה לקדם ולהעצים נשים ברשויות אלו, בדגש על הנשים בחברה הערבית, על ידי התאמת תוכניות ופעיליות אלה לנשים בחברה וצרכיהן והאתגרים העומדים בפניהן, ובכך לקדם ולהעצים את כלל החברה. בקרוב ייצא קול קורא בעניין לרשויות המקומיות, אני קוראת לכל ראשי הרשויות, והיועצות לענייני נשים באותן רשויות להצטרף ולקחת חלק, ובמיוחד לרשויות בחברה הערבית״.