יוזמה חדשה: הלובי המקומי באר שבע השיק את פעילותו

יוזמה חברתית-אזרחית מקומית חדשה של תושבי העיר, נועדה לעודד מעורבות גבוהה יותר של תושבים בכל מה שקשור לעבודת העירייה, המגלגלת מיליארדי שקלים ומקבלת מאות החלטות חשובות בשנה. טימור מיכאלי, מייסד הלובי המקומי באר שבע: "המעורבות האזרחית שלנו, לא יכולה להסתפק בהצבעה חד פעמית אחת לחמש שנים. התפקיד שלנו הוא לפעול מול הנהגת העיר, ומול הדרג המקצועי בעירייה, כל הזמן. זהו הבסיס להקמת הלובי המקומי באר שבע"

היום הושקה באופן רשמי פעילותו של ארגון הלובי המקומי באר שבע. הלובי המקומי הוא גוף חברתי-אזרחי, ללא כוונות רווח, עם פעילים מקומיים שאכפת להם ממה שקורה בעיר והם רוצים להיות הרבה יותר מעורבים. בשלב הראשון, הלובי המקומי יפעל לקדם שתי מטרות מרכזיות: המטרה הראשונה היא הגברת השקיפות והמעורבות בעבודת העירייה – לפעול לקבלת מידע חשוב ונתונים שונים שאינם מוצגים כלל לתושבים או שמוצגים באופן חלקי בלבד. המטרה השנייה היא הרחבת הידע של התושבים בכל מה שקשור לשלטון המקומי, לאופן קבלת ההחלטות, למושגים השונים שכל תושב מעורב חייב לדעת, כדי להשפיע.

טימור מיכאלי. צילום: יחצ

הלובי המקומי הינו גוף א-פוליטי, שכל פעיליו יעסקו לטובת האינטרס הציבורי בעיר, בהתנדבות מלאה. בכוונתו להעמיק במגוון רחב של נושאים, הקשורים בעבודת העירייה ובחיי התושבים, לרבות תחומי החינוך, התכנון והתשתיות בעיר, הביטחון האישי של התושבים, הדיור המקומי, רווחת הצעירים, פעילות העסקים בעיר, איכות הסביבה ועוד. הפעילות תבוא לידי ביטוי בעבודה שוטפת הן מול נבחרי הציבור ובהם ראש העיר רוביק דנילוביץ', סגניו וחברי המועצה, והן מול הדרג המקצועי – מנכ"לית העירייה, מנהלי האגפים השונים ועוד. פעילי הלובי המקומי, הנקראים "לוביסטים מקומיים" ישתתפו בישיבות מועצת העיר החודשיות ובדיוני הוועדות העירוניות ובכך ייצגו את האינטרס הציבורי אל מול אינטרסים של בעלי עניין אחרים. כמו כן, הלוביסטים המקומיים יפעלו להשיג נתונים משלימים חשובים, יציפו סוגיות ציבוריות שאינן זוכות למענה מספק ויקדמו פתרונות מתאימים עבורן.

בנוסף, חלק חשוב בפעילות הלובי המקומי בבאר שבע, יתמקד בנושא הרחבת הידע של תושבי העיר בכל הקשור לעבודת השלטון המקומי. אין זה סוד, כי רוב התושבים אינם בקיאים בעבודת העירייה ואינם עוקבים אחר תהליכי קבלת ההחלטות בה. הדרך לשיפור המצב, טמונה בהקניית ידע וכלים רלוונטיים לתושבים, על מנת שיוכלו להבין טוב יותר את עבודת העירייה והסמכויות שיש בידה, ובכך להפוך להיות הרבה יותר מעורבים, לשאול את השאלות הנכונות,  ובסופו של דבר להשפיע יותר, כדי להוביל לקבלת החלטות טובות עבור העיר ותושביה.

טימור מיכאלי. הלובי יפעל להגברת השקיפות ולהרחבת הידע של התושבים בכל הנוגע לשלטון המקומי. צילום: יחצ

מייסד הלובי המקומי באר שבע ומי שיעמוד בראשו הוא טימור מיכאלי (מוחדיסוב), בן 27, תושב העיר. מיכאלי, סטודנט למדעי המדינה וליחסים בינלאומיים באוניברסיטה הפתוחה, גדל והתחנך בבאר שבע והינו בוגר בית הספר התיכון מקיף ג' בעיר. כיום הוא עובד כיועץ תקשורת ואסטרטגיה בתחום ההיי-טק והטכנולוגיה. לפני כן, עבד בעיריית באר שבע בתפקיד אחראי תחום הדיגיטל ביחידה לפניות הציבור, בין השנים 2016-2019. במסגרת תפקיד זה, היה מיכאלי אחראי על הקשר בין העירייה לבין התושבים ברשתות החברתיות, לרבות קידום עבודת העירייה ופרויקטים שונים בתחום ההסברה, ומתן מענה לפניות התושבים במגוון רחב של נושאים. את שירותו הצבאי עשה בדובר צה"ל, ובזמן לימודיו בבית הספר התיכון מקיף ג', אף כיהן כיו"ר מועצת התלמידים והנוער של באר שבע ומחוז דרום.

טימור מיכאלי, מייסד הלובי המקומי באר שבע מסר: "אנו גאים ומתרגשים להשיק את פעילות הלובי המקומי, ועושים זאת מתוך אהבה גדולה לעיר, ובתחושת שליחות אמיתית. בעיר באר שבע יש המון תושבים אכפתיים, והמסגרת החדשה של הלובי המקומי מאפשרת לראשונה לקדם פעילות מאורגנת, מקצועית ומשמעותית, לטובת האינטרס הציבורי של התושבים. כולנו עושים זאת בהתנדבות מלאה מתוך כוונה לשפר את מה שפחות טוב, ולהפוך את הטוב, לטוב יותר. המעורבות האזרחית שלנו, לא יכולה להסתפק בהצבעה חד פעמית אחת לחמש שנים. התפקיד שלנו הוא לפעול מול הנהגת העיר, ומול הדרג המקצועי בעירייה, כל הזמן. בעירייה מתקבלות חלק מההחלטות החשובות לחיים שלנו בעיר, ויש לנו אחריות ויכולת להשפיע, הרבה יותר מהמצב הנתון כיום. במקום לשבת בצד ולהתלונן, הפשלנו שרוולים והחלטנו לפעול, ובהזדמנות זו אני קורא לכל אחד ואחת, שמאמינים בחזון שלנו, להצטרף אלינו ולקחת חלק פעיל. אני מאמין ובטוח מאוד בכוונות שלנו, ביכולות שלנו, ביושרה שלנו, ובדרך שנעשה".