טיפים למיתוג העסק

כאשר מעוניינים להקים עסק, לא מספיק רק לפתוח אותו. אחד הדברים הכי משמעותיים שצריך לעשות כדי שהעסק יתחיל לרוץ ולהרוויח הוא מיתוג עסקי נכון. המיתוג הוא בעצם מה שהעסק בוחר לשדר, מה שיהפוך אותו למוכר אצל הלקוחות ומה שיגרום להם לרצות להשתמש בשירותי העסק שוב.

במאמר זה תוכלו למצוא רשימה מפורטת של מספר טיפים חשובים ושימושיים שיכולים לעזור לכל עסק למתג את עצמו טוב יותר, באמצעות יישום נכון שלהם. בעזרת הטיפים המפורטים ברשימה, תוכלו למתג את העסק שלכם בצורה נכונה וכך להפוך אותו לפופולרי ומוכר.

שימוש בלוגו צבעוני ומרענן

אין יותר חשוב מליצור שם מותג וסמל קליט שיהיה מזוהה איתכם ועם העסק, ושיהיה קל ונוח ללקוחות לזהות אותו מבין אלפי המותגים הקיימים בשוק. מראה הלוגו משדר ללקוחות מהו העסק; אם הוא צעיר ורענן, מתאים לקהל יעד כזה או אחר, אם הוא רציני וכדומה.

כדאי שהלוגו יהיה צבעוני, כך הוא יהיה בולט יותר ומיוחד יותר בין כל המותגים האחרים.

סלוגן

סלוגן טוב יכול להיות מזוהה עם העסק לחלוטין והתוכן שלו יכול להשפיע על הלקוחות בתת מודע. לא חסרות לכך דוגמאות בשוק, כמו למשל "דלתות פנדור – סימן שלא התפשרתם" וכך מלבד המסר הקליט מועבר מידע ללקוח שהמוצר שהעסק מוכר הוא אמין ואיכותי.

מומלץ מאוד להשקיע בסלוגן ולא לעשות אותו כפרפראזה לסלוגן קיים ומוכר, משום שהלקוחות יזהו את הקרבה אליו וירגישו שהעסק לא מספיק אמין ומזמין. עדיף לבחור משהו פשוט ולא מורכב מידי, כדי שיהיה קל לקלוט אותו. כך, הלקוחות שלכם יזכרו את הסלוגן במהירות ותתעורר מודעות גדולה יותר לעסק שלכם ולשירות שהוא מעניק.

חשבונית ירוקה

דרך מעולה להרשים את הלקוחות וליצור לעסק תדמית של עסק טכנולוגי ומתקדם ובד בבד גם ידידותי לסביבה היא שימוש בחשבוניות ירוקות. חשבונית ירוקה היא חשבונית אלקטרונית, ומלבד החיסכון בדפים ומדפסות שהיא גורמת היא חוסכת אלפי שקלים בשנה והמון מקום שהיה נתפס בספרי חשבונות ישנים.

החשבונית הירוקה נשלחת במייל או בסמס, והיא מתאימה לא רק לעסקים מקוונים לחלוטין אלא גם לעסקים שנפגשים עם הלקוחות באופן פרונטלי. רשתות עולמיות רבות כבר משתמשות בחשבונית הירוקה וממתגות את עצמן כאקולוגיות יותר בזכותה.

ישנן חברות רבות המציעות שירות זה והוא זמין ונוח מאוד לתפעול.

שימוש במיקרו-קופי

מיקרו קופי הוא ביטוי המתאר את בחירת המילים והניסוח של ההסברים והמשפטים בהם משתמשים במוצרים דיגיטליים, דוגמת אפליקציות, אתרים וכדומה. מומלץ להיעזר במיקרו קופי ובמתכנתים שמכירים את עולם זה כדי ליצור חוויית משתמש טובה יותר ללקוח באתרים אינטרנטיים.

שימוש במיקרו קופי יחזק את המותג, משום שהעסק ואיך שצורכים אותו יהיו נגישים ובהירים יותר לצרכן, יגביר את האמון בין העסק ללקוח, אם באמצעות התוכן עצמו ואם באמצעות העיצוב שלו, וגם ימנע תקלות ושגיאות שעלולות לצוץ בדף האינטרנט של העסק.

כך למשל אם יש דפים בעלי זמן טעינה ארוך – ניתן באמצעות מיקרו קופי להנעים את זמן ההמתנה באמצעות אנימציות והנפשות או תוכן מצחיק, או אם מוצגת הודעת אישור הזמנה – ניתן לעשות זאת בשפה מצחיקה או כזו שיוצרת משחק מילים עם תוכן העסק.