חומרי איטום לבריכות שחייה

בריכת שחייה היא השקעה כספית גדולה במיוחד, לכן חשוב לנקוט בצעדים שונים כדי לשמור עליה מפני נזקים שונים לאורך השנים. דרך אחת לעשות זאת היא בעזרת איטום איכותי המסייע במניעת חלחול המים דרך קירות הבריכה והציפוי, דבר שעלול להוביל לדליפות שונות, לסדקים ולהרס הבריכה עם השנים אך גם לבעיית בטיחות. כיצד עושים זאת? תמשיכו לקרוא.

חשיבותו של האיטום הנכון לפני וגם אחרי עונת הרחצה

הזמנים הטובים ביותר לאיטום הבריכה הם בתחילת ובסוף עונת הרחצה. הסיבה היא שבזמנים אלה הבריכה ריקה, מה שמקל על התחזוקה השוטפת ועל יישום האיטום למניעת נזילות וסדקים כאשר הבריכה במצב האידיאלי לכך.

לפני עונת הרחצה מומלץ לנקות את הבריכה באופן יסודי, יש להסיר לכלוכים שונים שדבקו בבריכה בתקופת החורף, לאחר מכן יש למרוח סילר על קירות הבריכה על פי הוראות היצרן ולאחר מכן מומלץ לבצע בדיקת איטום כדי לוודא שבוצע בהצלחה. לאחר עונת הרחצה יש לרוקן את הבריכה לחלוטין ולמרוח שכבת סילר נוספת לזו שבוצעה לפני עונת הרחצה. שכבה נוספת תעזור לבריכה להתמודד עם פגעי מזג האוויר של החורף.

חומרי איטום לבריכות שחייה

ישנם חומרים שונים לאיטום בריכות, הנפוצים בהם הם: אפוקסי המהווה חומר איטום מצוין שעמיד בפני כימיקלים וקרני UV, ציפוי גומי גמיש ועמיד לטמפרטורות שונות, חומרי איטום אקריליים אשר מתייבשים בקלות וקלים מאוד ליישום וחומרי איטום מבטון שנועדו להגן על הבריכות מפני נזקי מים שונים. אנשים יכולים לבצע את האיטום בעצמם אך מומלץ לתת לאנשי המקצוע המתמחים בתחום לעשות זאת כדי להבטיח את הצלחת התהליך.

מומלץ לאטום את הבריכה לפחות פעם בשנה אך ניתן לעשות זאת יותר במידת הצורך, התדירות צריכה להיקבע על פי סוג האיטום, השימוש ומצב הבריכה וכמובן שהדבר גם תלוי במצב הבריכה.

כיצד אוטמים בריכות?

מומלץ תמיד לפעול באופן מדויק על פי הוראות היצרן של חומר האיטום שבחרתם. אם החלטתם לבצע את האיטום לבד כדאי שתתיעצו קודם עם איש מקצוע, גם אם הדבר נעשה מול חנות שמוכרת את חומרי האיטום. כדאי להציג את מצב הבריכה והצורך באיטום ולתת כמה שיותר מידע על הצורך באיטום. כשמדובר על בריכות ביתיות אין ספק כי האחריות על האיטום והשמירה על הבריכה מוטלת על הבעלים, אך חשוב לזכור כי גם מדובר על עניין בטיחותי, לכן אין לזלזל בהוראות היצרן.

כאמור יש לייבש ולנקות את הבריכה היטב לפני האיטום, לכן לא מומלץ לחכות עד תחילת הגשמים והקור כדי לבצע זאת ויש לתת לחומר האיטום להתייבש היטב לאחר היישום. כמו כן, אם אתם גרים באזורים חורפיים יותר בארץ, הקפידו על איטום לפני כל חורף, עם זאת, אם אתם מבחינים בסדקים בזמן עונת הרחצה – פעלו מיד כדי לבצע את האיטום, גם אם הדבר מצריך מכם ריקון של הבריכה ומילוי מחדש – הבטיחות קודמת לכל אך גם כדאי לזכור שמעבר לבטיחות, מדובר על שמירה על הבריכה, ואם אתם רוצים ליהנות ממנה לאורך שנים רבות תהיו חייבים לעשות זאת על ידי תחזוקה שוטפת של כל הפרמטרים ובעיקר של ביצוע האיטום.