התקשורת החזותית לא נעצרת בתל אביב

לראשונה בבאר שבע התקיים כנס העוסק בתקשורת חזותית ב SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בו דנו בשאלות כיצד הטכנולוגיה משפיעה על המסר, הנרטיב ודרכי הצגתו. המטרה: לקדם את התחום גם באזור הדרום.

המונח "טראנסמדיה" הינו נושא חם בעולם התקשורת החזותית, בו למעשה נלקחים בחשבון השינויים הטכנולוגיים והפלטפורמות אותן יצרו בתהליך היצירה של שלל דימויים חזותיים והעברת מסרים.

בכנס הראשון מסוגו שהתקיים בבאר שבע, המוקדש כולו לתחום התקשורת החזותית, הופנה הזרקור לנושא זה כחלק ממגוון סדנאות, פאנלים והרצאות של מומחים בתחום. הכנס נערך לראשונה בעיר, ביוזמת המחלקה לתקשורת חזותית שנפתחה השנה ב SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון, בהובלת ראשת המחלקה נינו ביניאשוילי.

בפאנלים וההרצאות שהתקיימו ביום פתיחת הכנס, השתתפו בין היתר: דוד פולונסקי, המאייר והאנימטור, יוצר ״אנה פרנק – היומן הגרפי", פרופ׳ טרי שרויאר, מהמרכז האקדמי לעיצוב וחינוך, ויצו חיפה, גואל פינטו, עיתונאי ומבקר תרבות, אבי לובין, אוצר גלריית המדרשה ואוצר בית חולים שדה X, ועוד שהתייחסו לנושא כל אחד מנקודת מבטו, ועל חשיבותו בעידן הנוכחי.

שיאו של היום השני בכנס היה עם הרצאתו של האמן זאב אנגלמאיר ("שושקה"), שיעביר הרצאה מרתקת בנושא "אמנות ואקטיביזם" הפתוחה גם כן לקהל הרחב.

לצד ההרצאות והפאנלים, הוצגה תערוכת עבודות של הסטודנטים במחלקה שזוהי שנתם הראשונה בלימודי התואר במחלקה לתקשורת חזותית במכללה. אחת ממטרות הכנס היא לקדם רשתות של תעשייה ותקשורת חזותית בנגב ובכך לקדם תחום תרבותי זה בסביבה.

רקטור המכללה פרופ' יהודה חדד: "זהו יום חג למכללה עם השקתה הרשמית של המחלקה לתקשורת חזותית שפתחה את שעריה בשנה האחרונה. אומנם זו שנה ראשונה, אך צפייה בעבודות הסטודנטים המוצגות מחוץ לאולם מלמדת את כשרונם הרב של הסטודנטים שהחלו כאן את דרכם. מכללת SCE גאה מאוד בסטודנטים פורצי הדרך שבחרו ללמוד במחזור הראשון של המחלקה ובכך לקדם צעד נוסף את תחום התרבות החזותית בבאר שבע ובערי הנגב בכלל. המכללה מתחייבת לעשות את כל שביכולתה כדי לתת לסטודנטים קרקע פורייה לצמיחה בתחום האמנות, ולממש הפוטנציאל שצוות המחלקה בראשותו עומדת נינו ביניאשוילי רואה בסטודנטים הלומדים במחלקה. אני מאחל לסטודנטים הצלחה רבה בלימודיהם, ומאמין שכמונו, גם הם יתאהבו בנגב ויבחרו להשתקע כאן ולהמשיך בפיתוח האזור – יחד נמשוך רבים שיראו את הצלחתם וימשיכו את דרכם."

ראשת המחלקה לתקשורת חזותית במכללת SCE, נינו ביניאשוילי: "הכנס הראשון בדרום בתחום התקשורת החזותית עוסק במונח טראנסמדיה- מושג שבו סיפור, עלילה או מיתוג יכולים להתפרס על פני מדיומים שונים. המושג ממחיש את השיטה והאופן של העברת מסר או חוויה דרך סיפור, תוך שימוש בטכנולוגיות שונות. תפקידינו כאנשי חינוך בזירה אקדמית הוא להעניק ידע, לתת כלים להמחשת הדרך ולהרחיב אופקים במסגרת של לימודי עיצוב, אמנות וכיצד אלו יכולים להיות כלים למבע של מגוון מסרים."

פרופ' טרי שרויאר, המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך, ויצו חיפה:  "זהו רגע קסום ומכונן של מחזור ראשון, שעושה את צעדיו הראשונים בתחום האמנות והתקשורת החזותית. קיים קשר חזק בין הוראת תחום האמנות בערים כמו באר שבע וחיפה המוכיחות כי תחום התרבות, האמנות והתקשורת החזותית לא נעצרות בתל אביב או בירושלים ומגיעות לצפון ולדרום בעיר יפה כמו באר שבע. העובדה כי מדובר בתחום כל כך רחב, שמאפשר לסטודנטים כל כך הרבה התנסויות מייצר מגוון הזדמנויות לתקופה שאחרי התואר והכל תלוי רק בהם."