התנועה שתקדם יוזמות קהילתיות בעיר

שיתוף פעולה בין המחלקה לתקשורת חזותית ב SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון קמפוס באר שבע, לפדרציית מונטריאול, הפגיש לאחרונה את הסטודנטים עם יזמים קהילתיים בעיר העתיקה ושכונה ג'.

המפגשים התקיימו במסגרת הקורס "מבוא לעיצוב גרפי בתנועה", המתקיים בשנה ב' של הסטודנטים בתואר, בו לראשונה פוגשים הסטודנטים את היכולת להביע בתנועה את תוצריהם באמצעות קטעי וידאו קצרים ואנימציה. המפגשים אפשרו לסטודנטים לשמוע על מגוון המיזמים הקהילתיים המתקיימים במרחבים העירוניים מפי עובדים סוציאליים ופעילים קהילתיים המלווים את היוזמות בזכות הפדרצייה.

סטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית פוגשים יזמים קהילתיים- קרדיט SCE (2)

אל היזמים הגיעו הסטודנטים בזכות מעורבותה של המחלקה לעבודה קהילתית בעיריית באר שבע שחיברה בין כלל הגורמים. בין המיזמים אליהם נחשפו הסטודנטים: המאבק של תושבי שכונה ג' לשימור קולנוע אורות הותיק הממוקם בלב השכונה והפיכתו למוקד פעילות קהילתי. פעילות בפארק המעפילים בשכונה ג' בה מתקיימת סדנא לתיקון אופניים אליה מגיעים תושבי השכונה והסביבה לתיקון האופניים, באמצעותה נוצר מרקם קהילתי מחובר של אנשים שונים שנפגשים סביב נושא אחד. בעיר העתיקה פגשו הסטודנטים את אנשי עמותת שבועת האדמה וחוות בארי שם נוצרים מפגשים בין תושבים סביב עבודת האדמה, גידול ירקות, צמחים וחיבור לטבע. ולסיום פגשו הסטודנטים את קהילת העסקים של העיר העתיקה המהווה התארגנות של עסקים שפועלים בשעות הערב והלילה: הפאבים, הגלריות והמסעדות בניסיון ליצור רשת קשרים שתחזק את אזור הבילוי בעיר ותהפוך אותו לבטוח ומזמין יותר עבור הציבור הרחב.

סטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית פוגשים יזמים קהילתיים- קרדיט SCE (5)

מן הרשמים הצילומים וההקלטות שנאספו בסיור המרתק ייצרו הסטודנטים מסרים ויזואליים בתנועה, מתוך כוונה לעורר מודעות להתערבויות קהילתיות אלו, ולעודד יוזמות דומות במרחב העירוני. בסוף השנה יהפכו עבודות הסטודנטים במחלקה לתערוכה ייחודית ויוצאת דופן שתהיה פתוחה לקהל הרחב.

פדרציית מונטריאול פועלת בעיר כבר שני עשורים על מנת לקדם ולפתח את הנגב. פעולותיה מביאות ליצירת תמריצים השכלתיים וחברתיים במחוז, מהם נוצרים קשרים אישיים וקרובים בין חברי הקהילות השונות במרחב.