הקורקינט שלי לא נטען. מה עושים?

אין טעינה

במקרה שבו קורקינט חשמלי אינו נטען סביר להניח שלמרות כל הבהלה מדובר סה"כ בתיקון פשוט יחסית. יש גם מקרים שבהם התיקון לא כזה פשוט וזה יכול לקרות במידה ויש למשל בעיה בהלחמה, נפילת מתח בסוללה ועוד. ייתכן גם כי הפיוז של הטעינה נשרף ועוד שלל סיבות.

אור ירוק

במצב שבו הסוללה טעונה במלואה, גם אם תנסו להטעין את הקורקינט הוא לא ייטען ולא תראו אור אדום במקום האור הירוק. אבל אם הסוללה לא מלאה ולמרות זאת האור הירוק לא מתחלף לאור אדום בעת הטעינה – זה מעיד על כך שלא מבצעת טעינה.

מה עושים כאשר אין טעינה?

ראשית יש לבדוק את המטען עצמו. יש מכשיר אשר מאפשר לבדוק האם המטען בכלל מוציא מתח כלשהו. המכשיר הזה נקרא: מולטי מטר. אפשרות נוספת היא פשוט לנסות מטען אחר, ולראות האם הקורקינט מטעין באמצעות מטען אחר. אם גם אז הקורקינט לא נטען – זה אומר שיש בעיה בקורקינט או בפעולת הטעינה.

עוד על אופניים חשמליות וקורקינט חשמלי – אם ניסינו לחבר למטען "הבעייתי" קורקינט חשמלי אחר שעובד טוב, אז זה אומר שהבעיה לא במטען אלא בקורקינט עצמו. אם הסוללה של הקורקינט לא נטענת למרות שהמטען כאמור תקין, אז אנחנו נבדוק את הסוללה של הקורקינט. אנו נבדוק האם הפיוז של הטעינה עובד בצורה תקינה, האם שקע הטעינה תקין והאם אין כבלים שהם מנותקים. בעזרת המולטי מטר ניתן לוודא האם קיים מתח בסוללה. שהוא תקין.

אין טעינה

מה עושים כשאין טעינה בסוללה של האופניים. צילום: אורבניקו

סוללת הליתיום של קורקינט חשמלי

כאשר מדובר על סוללת ליתיום חשוב לדעת שמשך החיים שלה הוא עד 3 שנים, ולעתים שנתיים. זה תלוי כמובן בתדירות השימוש שלכם בקורקינט. במידה ואתם עם אותה הסוללה לפרק זמן של מעל שנתיים ייתכן שאין בעיה אמיתית, אלא פשוט צריך לרכוש סוללה חדשה.

אם אתם לא מצליחים לפתור את הבעיה בעצמכם פנו לאיש מקצוע או לחנות אופניים חשמליים וקורקינטים ותוכלו לקבל עזרה מקצועית לפתרון התקלה. ככל שתקדימו לטפל בבעיה כך תרוויחו משום שכאשר דוחים את הטיפול בבעיה היא מתעצמת.