הסכם שותפות- האם כדאי?

אם אתם עומדים בפני שותפות, חשוב מאוד שלא תתחילו לפעול באופן עסקי לפני שערכתם הסכם שותפות. מדובר על הסכם חשוב מאוד שבלעדיו יתכן מאוד שתגיעו למחלוקות שונות בינכם לבין השותפים, לפירוק מוקדם של שותפות ולסיבוכים רבים במהלך אותה שותפות. בכדי לערוך הסכם שותפות, חשוב מאוד לבחור עורך דין חברות מקצועי ומנוסה בתחום, שיסייע לכם לערוך את ההסכם  בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

מהי שותפות?

שותפות היא צורה של התאגדות משפטית, כאשר המטרה שלה היא לאגד כמה חברות או כמה אנשים לצורך הקמת עסק משותף שמטרתו היא  הפקת רווח כלכלי. העלות של יצירת שותפות תהיה נמוכה יותר מהעלות בהקמה של חברה בע"מ וכן, מבחינת החוק הדינים הנוגעים אליה יהיו פחות קשים ופחות פורמליים. שותפות כיום מהווה צורת התאגדות פופולארית מאוד בישראל כיום, אך חשוב מאוד להבין כי בכל יצירת שותפות, חשוב מאוד לערוך הסכם שותפות שכן, בשל העובדה ששותפות היא בעלת צד פחות פורמלי, הדבר יכול לפגוע בשותפות בצורה כזאת או אחרת.

החשיבות של עריכת הסכם שותפות

הסכם שותפות הוא כאמור דבר חשוב מאוד שמהווה את הבסיס לכל התקשרות עסקית. במסגרת אותו הסכם, השותפים קובעים את החובות והזכויות של כל שותף, את השיטה של העבודה, את התחומים שכל שותף אחראי עליהם ועוד. כל שותף חייב להיות בטוח לפני שמתחילים כי יש הסכמה על המרכיבים הבסיסיים והחשובים הנוגעים לשותפות. אם לא יהיה הסכם שכזה, תוך פרק זמן  קצר יתכן שיצוצו מחלוקות בין השותפים אשר לא יאפשרו להם להתנהל בצורה תקינה, לא פעם, הדבר יכול להוביל לפיצוץ של ממש ולפירוק השותפות. לא כדאי לוותר על ההסכם גם אם מדובר על שותפות בין אנשים קרובים כגון: בני משפחה, חברים או מכרים שמעוניינים להקים יחד עסק משותף.

יש להקים את ההסכם המדובר טרם מתחילים את הפעילות העסקית המשותפת.  עבור עריכת ההסכם יש לבחור בעורך דין מקצועי ומנוסה שיגן על זכויות הצדדים בהסכם. עורך דין שניר חזוט יסייע לכם לערוך הסכם שותפות בצורה הטובה ביותר. שניר מתמחה גם בהסכמי מייסדים.