הכן ביתך לחורף

כשהחיבוק החם של הקיץ מתחיל לדעוך ופתאום האוויר מתחיל להיות נעים יותר, כולנו מתכוננים לחודשים הקרירים יותר שבפתח. בעוד שהחורף בישראל אינו קיצוני כמו באירופה, חוסר החיזוי ההולך וגובר של מזג האוויר מחייב גישה יזומה להכנת הבתים לעונות המתחלפות. גם אם לרגע נדמה לנו כי מדובר רק בכמה ימים של גשם כבד והצפות, חיוני להבטיח שחללי המגורים שלנו מצוידים להתמודד עם תנודות הטמפרטורה והמשקעים. כולנו כבר מכירים את זה – יום אחד יכול להיות כאן חמסין ויום לאחר מכן סופה שתגרום להצפה כבדה. בואו נבדוק כיצד להכין את הבית לחורף, תוך התחשבות בדפוסי האקלים המשתנים ובצרכים הייחודיים של אזורנו, תתחילו ליישם את הטיפים – הגשם הראשון יגיע בקרוב.

התחזית לעונת החורף

ככל שחולפות השנים, מתברר שדפוסי מזג האוויר הופכים פחות צפויים, אפילו באזורים עם חורף מתון יותר כמו ישראל. כולנו ראינו בחורפים האחרונים כיצד סופות ענקיות הפתיעו את כולנו, שגרמו להצפות ונזק לרכוש כמו חדירת מים לבתי מגורים, הריסת מכשירי חשמל ורכוש ועוד. חוסר הניבוי הזה אומר שאנחנו צריכים להיות מוכנים למגוון של תנאים –  החל מממטרים פתאומיים ועד טמפרטורות קרירות. אמנם אנחנו בדרך כלל לא חווים קור קיצוני, אבל יהיה זה חכם להתאים את הבתים שלנו לשינויים אלה. המפתח הוא למצוא איזון בין נוחות ליעילות אנרגטית, ביצוע התאמות קטנות אך יעילות יכולות להשפיע רבות על חווית החורף שלנו.

מכינים את הבית לחורף

השלב הראשון בהכנת הבית לחורף הוא הקפדה על בידוד מתאים. התחילו בבדיקה סביב החלונות והדלתות. מריחת חומר איטום יכולה למנוע איבוד חום ולמנוע מאוויר קר לחלחל פנימה. בנוסף, שקלו לשדרג את הבידוד שלכם, במיוחד בעליית הגג ובקירות, כדי לשמור על חום. כדאי לבחון את מצב הרעפים ולוודא שאין רעפים שבורים או סדוקים, כמו כן מומלץ לפעול לביצוע בידוד במידה וקיימת אינדיקציה לרטיבות בקירות.

היבט מכריע נוסף הוא מערכת החימום והאנרגיה של הבית. דאגו לתיקון מערכת החימום לפני שהחודשים הקרים יותר מגיעים. נקו או החלף מסננים, ובדקו אם יש בעיה באחד המכשירים בבית – המזגנים וכמובן הדוד החשמלי. למשתמשים בתנורי חימום חשמליים, יש לוודא שהם במצב תקין. השקעה במכשירים חסכוניים באנרגיה יכולה לעשות הבדל מהותי הן בנוחות והן בחשבונות החשמל שלכם.

שטחי חוץ וגינה

כשזה מגיע לגינה שלכם, קצת הכנה יכולה לעשות את כל ההבדל. בחרו צמחים ידידותיים לחורף שיכולים לשגשג בתנאים הקרירים והלחים יותר. אמנון, ויולות וכרוב נוי הן אפשרויות מצוינות להוספת צבע לגינה במהלך חודשי החורף. גזמו את הצמחים הקיימים כדי לעודד צמיחה בריאה באביב.

חזקו חפצים בגינה שלכם ובמרפסת, גשמים עזים ורוחות חזקות עלולים לגבות מחיר מריהוט ועיצוב חוץ ואם אתם מעוניינים בהגנה מלאה תוכלו להתקין תריס גלילה שקוף שיסייע לשמור על המרפסת סגורה אך עם כל הנוף הנשקף ממנה בדרך כלל. אבטחו פריטים רופפים, כגון סירים וכיסאות, כדי למנוע מהם להינזק או לגרום לתאונות ובדקו את המרזבים ובמידה והם מלוכלכים – נקו אותם מעלים, קני ציפורים נטושים ולכלוכים שנכנסו אליהם במהלך הקיץ. כמו כן, אם יש לכם בגינה פרגולות, ודאו שהן מחוזקות והקפידו על טיפול איכותי לעץ כדי לשמור על שלמותו לאורך התקופה הקרה.