היסטוריה: ישוב חדש נולד בנגב

שר הפנים, אריה דרעי, קיבל הבוקר את המלצת מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, להכיר בישוב שיזף, ברמת הנגב כישוב רשמי ומוכר במדינת ישראל, הישוב ה 15 במועצה האזורית רמת הנגב.

"הוועדה בחנה לעומק את התכניות החלות במקום, ולאחר ששמעה את עמדות הגורמים הרלוונטיים ובכללם את עמדת המועצה האזורית רמת הנגב – התומכת בבקשה ואת עמדת הועדים המקומיים, הגיעה למסקנה שהסדרת השטח באופן הזה הכרחית על מנת להקים את נקודת ההתישבות באופן מיטבי ולהסדיר את המרכז המתוכנן של המועצה", נכתב בהמלצת המנכ"ל.

נקודת ההתיישבות החלה כגרעין בשנת 2011 בו היו חברים בו כ-25 משפחות, חילוניות ודתיות, ורווקים תלמידי מוסדות השכלה גבוהה, חקלאים ואנשי חינוך מכל קצוות הארץ. הגרעין הוקם בסיוע המועצה האזורית רמת הנגב, עמותת איילים והחטיבה להתיישבות ומטרתו הייתה בהתאם לחזון 'הפרחת השממה' של דוד בן-גוריון ויישוב הארץ להקים ולחיות ביישוב מעורב ומקיים בבנייה ירוקה. הגרעין שואף לחנך את ילדיו במסגרת משותפת לדתיים וחילונים, ומתוך תפיסה של קיימות והתחשבות בתפיסות עולם שונות, דעות מגוונות וצביון אמוני שונה.

שיזף. צילום: עידו לביאן, מיטל רז

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "מדובר בהחלטה משמעותית עבור רמת הנגב בפרט וההתיישבות בנגב בכלל. הרוח החיה של מתיישבי האזור היא זו שהניעה את מפרשי הבירוקרטיה שהובילו בסוף להכרה בישוב חדש ברמת הנגב שקם הודות לתושייתם ונחישותם של המתיישבים הראשונים בו. בימים אלו בהם אנו חשופים לפלגנות והשיסוי בחברה הישראלית, שיזף, ישוב מעורב לדתיים וחילוניים שבחרו לחיות יחדיו כקהילה מעורבת המושתתת על ערכי כבוד וסובלנות לאחר הינה בבחינת בשורה חברתית למדינת ישראל."

ילדי היישוב. צילום: עידו לביאן, מיטל רז

שיזף בנגב

צילום: עידו לביאן, מיטל רז