הזנחה שקשה לטייח: ליקויים חמורים בדירות עמידר בבאר שבע

תופעה מקוממת בדירות עמידר בבאר שבע: התושבים נכנסים לבתיהם החדשים – ובתוך חודשים מתגלים ליקויים חמורים. טיח נופל מהתקרה, קירות מתקלפים ורטיבות – אלו חלק מהבעיות שצצות במפתיע. הדיירים: "החברה עושה שיפוץ שטחי שלא באמת עוזר". "מתעלמים מאיתנו ומגלגלים אחריות". תחקיר של כתב הדרום של "ישראל היום", איליה יגורוב
"דפוס חוזר", "טיוח", "אנשים שקופים": דיירים קשי יום המתגוררים בדירות עמידר בשכונה ד' בבאר שבע מתלוננים תקופה ארוכה על רטיבות, על קילופים בקירות ועל בתים שמתפוררים מבפנים.
על פי התלונות, קבלני שיפוצים של עמידר "עושים שיפוצים בכאילו", ומבצעים תיקון קוסמטי של הבעיות, שלאחריו הרטיבות והקילופים חוזרים. דיירי עמידר נאלצים לשקר מחוסר ברירה על מנת לזכות בחיים הוגנים, אחרים משפצים בעצמם לפני החגים.
הדיירת א' (השם המלא שמור במערכת) סיפרה: "לפני ארבע שנים קיבלתי את הדירה, הכל היה חדש ויפה. בהמשך ביקשתי דירה גדולה יותר. זה רק חדר וסלון, והילדים שלי גדלים. אמרו לי שזה לא מגיע לי, כי סלון זה גם חדר. פניתי לראש העיר, אבל ללא הצלחה".
עוד מספרת א': "פתאום אני רואה כתם של נזילה במקלחת. אמרו לי שזה לא יכול להיות, כי הדירה משופצת. הראיתי לפקידה בעמידר תמונה – היא אומרת 'זה נראה יבש'. הכתם התרחב. רציתי לעשות סדר בבגדים בארון, פתאום אני רואה כתמים שחורים גם שם. כל הבגדים רטובים. כל זה קרה בשנה הראשונה. זה הגיע למצב שנופלות חתיכות מהתקרה, אז קבלן מעמידר הוריד את הקיר. זה היה חורף, לא היה לאן ללכת. יש לי ילד קטן, איך נהיה פה? למזלנו, מצאנו איפה להיות בימים האלו". הצרות המשיכו להגיע גם לאחר מכן בקצב מסחרר".
א' מעידה כי: "פתאום התחילה רטיבות בסלון – דייר שגר מעל היה אוגר זבל. הזבל נאגר מהרצפה עד התקרה, כך שלא היה אפשר לגשת לברז, שם גם היתה נזילה – זה פשוט הרס שלוש דירות. פניתי לעמידר ואז הם התחילו להזיז את עצמם – כי הדייר פגע להם ברכוש. פינו אותו מפה לבסוף. לא היה אפשר לישון פה, הייתי נחנקת, עד שביקשתי ממישהו לבוא לתקן. עכשיו בכל פעם שיש חורף יש פה נזילות".
על הטיפול הלקוי של עמידר, לדבריה, הצליחה לכפר רק בעזרת רמאות. היא מספרת: "בסוף שיקרתי, אמרתי לפקידה שהאור מהבהב, כי היא התעקשה על החשבונית. 'אני מפחדת משריפה', אמרתי לה. רק אחרי זה היא שלחה קבלן. באותו יום הגיע קבלן – בסוף מצא סתימה ושחרר".