"הגיעה השעה להשבת החוק והסדר לנגב. גם הבדואים רוצים משילות"

יו"ר הליכוד העולמי דני דנון סייר ביישובי הפזורה הבדואית ועמד מקרוב על בעיית המשילות הישראלית באזור הנגב. עבד טראבין מראשי הכפר טראבין: ״רק ממשלה בהובלת הליכוד תסדיר את המצב״

על רקע הדרישות לטיפול משמעותי בסוגיית ההתיישבות הבלתי חוקית של הבדואים בנגב קיים יו"ר הליכוד העולמי דני דנון סיור באזור.

דנון הגיע למספר יישובים, חלקם מוכרים ואחרים שאינם מוכרים, שוחח עם מנהיגים מקומיים ושמע ממקור ראשון על הבעיה שמעלים הבדואים וגם על רצונם להגביר את המשילות הישראלית ולהפחית את הפשיעה הגבוהה.

"סיירתי בנגב ועמדתי מקרוב על הבעיות הרבות הנוגעות לריבונות הישראלית באזור. מדובר בשטח נרחב שסובל מפשיעה חמורה ודרוש שם טיפול שורש כדי להביא לתושבים ביטחון אישי, שקט וחיים שלווים ללא חשש תמידי מאירועי אלימות ופשע", אמר דנון.

לדבריו, "אסייע לקדם כל תוכנית שתתרום לנושא המשילות בנגב, משום שכפי שישראל יודעת לממש את ריבונותה בתל אביב, בכפר סבא או באשדוד, אין כל סיבה שהריבונות לא תורגש גם בנגב״.

בשיחות עם ראשי כפרים בנגב, עלתה הבקשה מצידם להסדרת יישוביהם, שתופסת תאוצה כעת במסגרת המגעים הקואליציוניים.

עבד טראבין, מראשי הכפר הבדואי טראבין, פנה לדנון ואמר, "אנחנו מאמינים שרק ממשלה בהובלת הליכוד תפתור את המצב. שמענו הצהרות אחרות ולא קיבלנו מענה – לא מחברי הכנסת הערבים ולא מחברי כנסת מסיעות אחרות. אני רואה בך נציג נאמן שבא לכאן ובאמת מעוניין לסייע בפיתרון הבעיה. אנחנו רוצים להיות חלק מהמדינה בכל מובן".

דנון השיב לו כי  כל פיתרון חייב לשלב פיתוח כלכלי של תעשייה ושירותים שייצרו עוד מקומות עבודה לתושבי האזור.