גיליתם שהחובות שלכם גבוהים יותר ממה שחשבתם?

הוצאה לפועל – חוק חדלות פירעון החדש שנכנס לתוקפו בשנת 2019 מגדיר כי יחיד אשר מתמודד עם חובות שבין כ- 50 אלף שקלים ל- 150 אלף שקלים, מנהל את הליך חדלות הפירעון שלו אל מול רשם מיוחד במערכת ההוצאה לפועל. אבל, יש מקרים שבהם לאחר קבלת צו לפתיחת הליכים, נערך בירור פיננסי ומוצג דוח כלכלי לצד חוות דעתו של הנאמן אשר מראים כי ליחיד חובות אשר גבוהים יותר מכ- 150 אלף שקלים, אז מה עושים במצב כזה? התיק שלכם עובר להתנהל בבית משפט שלום. כאן, נכנסים לתמונה שיקולי דעתו של בית המשפט כדי למצוא את איזון האינטרסים הנכון ביותר בין הצורך של היחיד לבין הצרכים של הנושים.

איך חובות יכולים לגדול בהליך חדלות פירעון?

פשיטת רגל – אומנם במהלך הבירור הכלכלי בהליך חדלות פירעון יש הגבלות על חירותו האישית והפיננסית של היחיד, כמו למשל הגבלה על יציאה מהארץ או על החזקת כרטיסי אשראי וזאת לצד ההגנה שהיחיד מקבל מפני הליכי גבייה בהוצאה לפועל כמו עיקולים והגבלות. אך יחד עם זאת ייתכן שבמהלך בירור, יתגלו נושים נוספים שהיחיד לא היה מודע לקיומם או לא הצליח לאתר מידע בנוגע אליהם. החובות הולכים ונערמים וחוצים את הרף המקסימלי של ניהול תיק במערכת ההוצאה לפועל, שם דנים בחובות של עד כ- 150 אלף שקלים ולכן גובה החובות החדש מחייב התייחסות שונה והתיק מועבר לבית משפט השלום.

האחריות לקבלת ההחלטה עומדת לפתחו של בית משפט השלום

חדלות פירעון – כאמור, החל מהרגע שבו נודע כי החובות גבוהים יותר ממה שהיחיד חשב או ציפה, יש צורך לשנות את הגישה להליך. ההתנהלות מועברת לבית משפט שלום, אשר גם הוא פועל להגשמת המטרה המרכזית שהיא שיקום היחיד והחזרתו למעגל החיים הכלכליים הנורמאטיביים אבל האופן שבו מתנהלים הדיונים והיכולת לקבל החלטות אל מול כל הגורמים המעורבים בתהליך, משתנה ואיתה גם אתם צריכים להשתנות ולהתכונן להליך מסוג רשמי יותר. עורך דין של חדלות פירעון יוכל לכוון ולהדריך אתכם מה לעשות, איך לעשות את זה נכון ויעזור לכם לשים את החובות מאחוריכם.

המאמר בחסות אתר החדשות bignews