בשורה לירוחם: מפעל פיניציה מתרחב ויקלוט עובדים חדשים

משרד הכלכלה והתעשייה אישר מענק בגובה 10 מלש"ח להרחבת מפעל פיניציה בירוחם, הכולל גם תוספת עובדים, כך שהוא יעסיק 208 עובדים בסך הכל.

התוכנית הזו היא חלק משורה של השקעות הון בתעשייה הישראלית שאושרו בשנת 2022, בהיקף כולל הנאמד בכ-270 מלש"ח, במטרה לחזק את התעשייה בישראל, לשמור על כושר התחרות בשוק העולמי ולהמשיך את הצמיחה

שרת הכלכלה והתעשייה האלופה במיל' אורנה ברביאי: "התוכנית להרחבת מפעל פיניציה בירוחם מייצרת הזדמנות לאזור כולו והיא חלק בלתי נפרד מההשקעות המשמעותיות שאושרו לאחרונה במשרד, לשם חיזוק התעשייה הישראלית בכלל ובפריפריה בפרט.  אנו מאמינים כי המשך קיומה של תעשייה חזקה ותחרותית שתאפשר פרנסה בכבוד, תהיה אפשרית רק עם השקעות נכונות בכל רחבי המדינה"

מינהלת הרשות להשקעות ולפיתוח במשרד הכלכלה והתעשייה, אישרה תכנית השקעות בסך של 50,000,000 ₪ לחברת פניציה בע"מ, שתאפשר את הרחבת המפעל בירוחם .

על פי ההחלטה, סך המענק בגין ההשקעה המאושרת יעמוד על 10 מיליון ₪ בהתאם לתנאים שבאישור. לאחר סיום ביצוע התכנית ואישור ביצוע סופי, ניתן יהיה לאשר לחברה מענק תוספתי של עד 10%, בהתאם לתנאים הקבועים בנוהל שנועד לחזק מפעלים בנגב, שדרות וישובי עוטף עזה.

על פי הנתונים שהוצגו בפני מינהלת הרשות להשקעות, השקעה זו תניב הגדלת מכירות בהיקף של כ-40 מיליון ₪, וכן מספר העובדים יעמוד על 208 עובדים.

קרדיט: pexels

חברת פניציה מפעלי זכוכית בע"מ, מתמחה בייצור מיכלי זכוכית לתעשיית המשקאות והמזון. החברה נוסדה בשנת 1934 כחברה פרטית ומפעלה משתרע על פני שטח של כ-170 דונם באזור התעשייה בירוחם.  המפעל מבצע לאורך השנים השקעות רבות בציוד יצרני לצורך הרחבת כושר הייצור, איכות המוצרים וכיו"ב.

החברה פועלת לשיווק מוצריה לתעשיית המזון בארץ ובעולם. קהל היעד למוצריה הינם חברות העושות שימוש בבקבוקי זכוכית למילוי ואחסון מוצריהן.

פיניציה מהווה אחד ממקורות הפרנסה העיקריים עבור תושבי ירוחם, דימונה והסביבה ומהווה עוגן תעסוקתי לאיזור כולו. החברה הינה המפעל היחיד בישראל המייצר בקבוקי זכוכית והינה מתחרה בשוק המקומי בייבוא מוצרים מחברות מתחרות מחו"ל.

משבר הקורונה והשלכותיו הרבות ובמקביל הגידול בביקוש לזכוכית בשוק העולמי והמחסור הקיים במפעלים סיניים (לרבות התייקרות מחירים משמעותית), פתח את הדלת עבור החברה לשווק מוצריה בשווקים הבינלאומיים בהיקפים  משמעותיים.

מנהל הרשות להשקעות שלמה אטיאס: "מפעל פיניציה בירוחם הוא ללא ספק עוגן לאזור כולו. התוכנית שאישרנו תביא להמשך הצמיחה של המפעל, למתן הזדמנות תעסוקתית לעובדות ועובדים נוספים ולחיזוק הכלכלה, גם בפריפריה. התוכנית הזו היא חלק משורה של השקעות שאושרו בשנת 2022, בהיקף כולל הנאמד בכ-270 מלש"ח, שיביאו להמשך חיזוק התעשייה בישראל ושמירה על כושר התחרות שלנו בשוק העולמי".