בעיות שינה בהריון

הרפואה מוצאת קשר הדוק בין הפרעות שינה שונות להריון. תופעות אלה נגרמות בגין שינויים הורמונליים ופיזיולוגיים המתרחשים בגוף האישה. כ-90% מכלל הנשים ההרות תדווחנה על הפרעות שינה מסוגים שונים הכוללים ירידה באיכות הישנה, משך זמן שינה קצר, הפרעות נשימה בשינה, עייפות ותסמונת הרגליים חסרות המנוח.

השלכות בריאותיות כתוצאה מהפרעות שינה

בעיות שינה בהריון בקרב נשים הרות עלולות לגרום להשלכות בריאותיות שונות בדומה להפרעות שינה בקרב האוכלוסייה הכללית. מחקרים מצאו קשר בין הפרעות נשימה בשינה בנשים בהריון לבין רעלת הריון וקשר בין תקופת סוף הריון המאופיינת בזמן שינה קצר עם משך זמן לידה ארוך וכן עם עלייה בשכיחות המרת הלידה הטבעית בניתוח קיסרי.

הפרעות שינה בהריון עלולות בנוסף גם להחמיר מצבי חרדה ודיכאון, להשפיע על מערכת היחסים הזוגית ועל הקשר עם התינוק ולגרום לחזרה מאוחרת של האם למעגל העבודה.

בעיות שינה בהריון – מי בסיכון מוגבר ללקות בתופעה?

יש לדעת כי הפרעות שינה עלולות לפקוד גם נשים שמעולם לא סבלו מבעיות שינה בהריון. אולם הריון בהחלט עלול להחמיר הפרעות שונות שהיו קיימות טרם ההיריון.

הפרעות שכיחות בתחום השינה במהלך ההיריון

  1. תסמונת הרגליים חסרות המנוח

נשים הרות עלולות לסבול מתופעה המתבטאת בחוסר נוחות ברגליים ובצורך להניע את הגפיים לתחושת הקלה. הפרעה זו מקשה על הירדמות ומורידה לעיתים גם באיכות השינה. הרפואה קושרת את ההפרעה בירידה במאגרי הברזל והפולט בקרב האישה ההרה. חשוב לקבל אבחנה מקצועית של רופא שינה שבדרך כלל ימליץ על חיזוק מאגרי הברזל בגוף במידה והם נמוכים מהמקובל בזמן ההיריון.

צילום: freepik

  1. הפרעות נשימה בשינה

הפרעה נוספת שכיחה בהריון העלולה להתבטא ביובש בפה, נשימה כבדה, רעש נשימתי בשינה הפסקות נשימה, ישנוניות ועייפות במהלך היום ועוד.

הפרעה זו נובעת מחסימת דרכי האוויר העליונות על ידי תפיחות או בצקת, עליה במשקל והרמה של הסרעפת עם הפחתה של נפחי ריאה.

ניתן לאבחן הפרעות נשימתיות בשינה במהלך ההיריון באמצעות בדיקות שינה ולקבל טיפול תומך בהפרעה הבלתי נעימה.

הפרעות שינה במהלך הריון – כיצד ניתן להקל?

כרית הריון הינה אחד המוצרים המומלצים מבחינה רפואית להקלה על הפרעות שונות בשינה. הכרית מותאמת לשימוש על ידי נשים בהריון, תומכת בחלקי הגוף השונים ומסייעת לנשימה סדירה. משתמשות רבות מספרות על הקלה משמעותית בבעיות שינה בהריון בשימוש בכרית הריון.

הריונית – חנות ההיריון המומלצת

חברת הריונית מספקת כריות הריון נוחות בעלות תכונות של תמיכה וסיוע המומלצות מבחינה רפואית. בנוסף, החברה מציעה מגוון מוצרי הריון לידה ותינוקות וכן תוכן רלוונטי בשלל נושאים הקשורים בהריון ובלידה. הריונית – כל מה שהריונית צריכה.