בית המשפט בב"ש: ודים קוזלוב הורשבע בנסיון רצח של אישה מבוגרת בביתה

בית המשפט המחוזי בב"ש גזר עונש של 13 שנות מאסר על הנאשם ודים קוזלוב, שהורשע בניסיון רצח של אישה מבוגרת בת 77 בביתה.  

בית המשפט המחוזי קבע, כי "הנאשם במעשיו פגע באחד מעמודי התווך של כל חברה, כיבוד והכרת הטוב של מי שבא בימים ובנה את היסודות עליהם ניצב דור ההמשך. הנאשם רמס ערך זה כשתקף באכזריות את המתלוננת הקשישה על לא עוול בכפה, חנק אותה, הטיח את ראשה בדלת וכמעט גרם למותה".
הנאשם שהינו מכור לסמים, התגורר בשכנות לקשישה ובגלל טוב ליבה, היא הלוותה לו סכומי כסף קטנים מדי פעם על מנת לעזור לו. בוקר אחד, הגיע הנאשם מוקדם לביתה, כשהוא מצויד בשרוך, וכשהיא פתחה את הדלת, משך הנאשם בשערותיה, הטיח אותה בקיר ואז חנק אותה בכל כוחו עם השרוך, עד לאבדן הכרתה. התקיפה הופסקה רק בגלל התערבות בנה של המתלוננת, שישן בחדר הסמוך.
בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות בהליך ההוכחות, שנוהל ע"י עו"ד גיורא חזן מפרקליטות מחוז דרום ודחה את טענות ההגנה של הנאשם לאי שפיות או שכרות. בשלב הטיעונים לעונש, עתרה הפרקליטות לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם בין 18-14 שנות מאסר בפועל, שכן נטען כי "כפסע היה בין הנאשם ובין השלמת זממו". בית המשפט קבע מתחם בין 15-10 שנות מאסר, וגזר על הנאשם עונש של 13 שנות מאסר בפועל. כמו כן, השית בית המשפט על הנאשם תשלום פיצוי למתלוננת בסך של 100,000 ₪.
בית המשפט המחוזי ציין בגזר הדין, כי "נסיבות ביצוע העבירה מתאפיינות באכזריות ובאופן פעולה אנטי סוציאלי מובהק. הנאשם ניצל את ההכרות הקודמת עם המתלוננת ואת האמון שנתנה בו, לצד היותה של המתלוננת אישה קשישה, כדי לבצע את זממו. הנאשם ניצל את כוחו והיתרון הפיזי שלו, אל מול חוסר הישע של המתלוננת והעדר היכולת להתנגד לו. חומרת פגיעתו של הנאשם מתעצמת בכך שהנאשם בחר לבצע את זממו בביתה של המתלוננת, מקום אשר אמור להוות עבורה כמקום מבטחים, ובכך פגע בתחושת המוגנות של המתלוננת בין כתלי ביתה היא, פגיעה אשר מועצמת בשל גילה".