באר שבע: תופעה של גניבת מכולות פסולת בניין מקפיאה את עבודות הנדל"ן בעיר

על רקע מכת גניבות של מכולות פינוי פסולת בניין קבלני בניין מבאר שבע מתריעים: "אם המדינה לא תתעשת הבניה בעיר תוקפא ולצד זאת מאות אנשים יאבדו את פרנסתם"

מספר קבלני בניין בבאר שבע מתריעים הבוקר כי בשל מכת גניבת מכולות לפינוי פסולת בניין בבאר שבע, פרויקטים רבים פשוט הוקפאו וקיימת סכנת פגיעה בפרנסתם של מאות עובדי בניין וטיפול בפסולת בניין.

בשבועות האחרונים נרשמה בבאר שבע מכת גניבות של מכולות לפינוי פסולת בניין. על פי קבלני בניין שעובדים בעיר, נגבנו מאתרי בנייה שונים יותר מ 10 מכולות בשבועיים האחרונים. המכולות, שמחיר כל אחת עומד על 10,000 ₪, נדרשות על פי חוק פינוי פסולת בניין במסגרת עבודות בנייה ופינוי הפסולת שהן מייצרות.

"בכל אתר שבו נעלמת לנו מכולה מופסקת באופן מידי העבודה", אומר ינון, אחד מהקבלנים הפועלים בעיר. "אנחנו מחויבים לפנות את פסולת הבניין על פי הנהלים והתקנות המחמירות, רק באמצעות המכולות הייעודיות וקיימת סכנה סבירה פרויקטים בעיר פשוט יוקפאו" מוסיף.

אתר בניה בבאר שבע. צילום: ללא

ש', קבלן נוסף בעיר מציין כי השבוע הוציא לחופשה 10 עובדים מאתר בניין שכן נגנבו שתי מכולות והעבודות באתר הופסקו. "אני לא יכול להחזיק עובדים בבניין ופינוי פסולת בניין כשאין לי מכולות לפינוי", מציין ש'. "אם המדינה לא תתעשת מאות עובדים בתחום הבניין והטיפול בפסולת באזור הדרום יאבדו את פרנסתם – ולא בגלל ניהול כושל אלא בשל מדיניות כושלת של המדינה בבואה לאכוף את החוק בנגב"

"אני קורא לשר להגנת הפנים ושר הבינוי והשיכון להגיע לבאר שבע מייד ולסייר יחד איתנו בכל אתרי הבניין שהפכו לאתרי רפאים בשל מכת גניבות שנדמה שהם פשוט חסרי אונים מולה", מוסיף ש.