ארגון קבלני הנגב מזהיר: בעקבות המחסור בעובדים צפויים עיכובים במסירת פרויקטים

בעקבות מחסור חמור בעובדים בענף הבנייה מזהיר ארגון קבלני הנגב כי צפויים עיכובים במסירת פרויקטים. אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב: "על הממשלה להגדיר את משבר נגיף הקורונה ככוח עליון ולמנוע פגיעה בענף"

משבר הקורונה משפיע גם על ענף הבנייה בדרום: בארגון קבלני הנגב מציינים כי למרות שהבנייה נמשכת הקבלנים חווים קשיים רבים, מה שמקשה על פעילות הענף. כך למשל קיים מחסור גדול של פועלים מאז פרוץ נגיף הקורונה והטלת הסגר על השטחים. רבים מהפועלים שעבדו בארץ, חזרו לשטחי הרשות לאחר מס' שבועות של עבודה, והדבר התגבר עוד יותר לקראת חג הרמאדן. כתוצאה מכך נוצר מחסור חמור בעובדים.

ענף הבנייה בישראל נשען על כח אדם של פועלים זרים, בעיקר משטחי הרשות הפלסטינית. לאור המחסור בעובדים ישנו חשש כי קבלנים רבים לא יצליחו למסור פרויקטים בזמן ולא יעמדו בלוחות הזמנים שהוגדרו עוד לפני הקורונה.

אתרי בנייה בדרום. באדיבות: ארגון הקבלנים בנגב

"מתחילת משבר הקורונה, ענף הבנייה הוגדר כענף חיוני, מה שאפשר לקבלנים להמשיך ולעבוד כרגיל. יחד עם זאת, בעקבות הסגר על השטחים, קיים מחסור גדול בכוח אדם, דבר המשפיע ומעכב את לוחות הזמנים של מסירת פרויקטים רבים," מסביר אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, "בנוסף," אומר אביסרור, "ישנו מחסור באספקה של ציוד וחומרי בנייה. אין ספק כי אלה יחד מעכבים פרויקטים רבים. עוד מוסיף אביסרור כי על משרד האוצר להכיר בעיכובים בהשלמת פרויקטים בשל הקורונה כ"כוח עליון"."

עוד מוסיף אביסרור, "ההכרה בקורונה ככוח עליון היא קריטית עבור חברות בנייה וקבלנים רבים. על פי החוק, עיכוב של יותר מ 60 יום  במסירת דירות מחייב את חברות הבנייה בתשלום פיצויים וקנסות. ממשלת ישראל מקיימת דיונים האם להגדיר את הקורונה ככח עליון. להחלטה זו יכולות להיות משמעויות כלכליות ומשפטיות כבדות משקל. ברור כי לקבלנים אין יכולת להשפיע על פתרון הבעיות לבדם, ולכן על המממשלה לקבל החלטה המסייעת לכל המשק בהגדרתה את הנגיף ככוח עליון".