אליפות צה"ל למפקדים התקיימה בעיר| ראש העיר: "זוהי אמירה ערכית, חינוכית וקהילתית חשובה, ברוכים הבאים לבאר שבע"

במסגרת יום העצמת התרבות הגופנית והכושר הקרבי של צה"ל התקיים ביום ב' האחרון בעיר באר-שבע יום אימונים מקיף למפקדי צה"ל. יום האימונים התקיים בסימן הצדעה לנגב ומעבר צה"ל דרומה.  האירוע התקיים בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בהשתתפות מפקדי צה"ל מדרגת סגן-אלוף ומעלה בתפקידים מבצעיים ולצדם כ-2,000 תלמידי בתי ספר ומסגרות החינוך בעיר שנכחו במקום. האירוע בוצע בשיתוף עיריית באר-שבע, ארגון יחד למען החייל ורשות הטבע והגנים.

במסגרת האליפות קיימו המפקדים ריצה משותפת והתאמנו בענפי ספורט שונים, וביניהם: אימוני כוח, ריצה, ניווט, אופני שטח וכן האזינו להרצאות שונות בנושא תרבות גופנית ואורח חיים בריא.

יום העצמת התרבות הגופנית מתקיים בהמשך לאליפויות צה"ל בכושר קרבי, שהתקיימו בשבועות האחרונים, אותן יזם מערך הכושר הקרבי. אליפות צה"ל מהווה פעולה נוספת לשיפור וחיזוק הכושר הגופני והקרבי, הבריאות והכשירות הגופנית של משרתי צה"ל, המהוות חלק משמעותי בכשירות הקרבית הנדרשת ללוחם ולמפקד.

קרדיט: דובר צה"ל

ראש העיר, רוביק דנילוביץ: "העיר באר שבע שמחה לארח את מרוץ צה"ל בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. אירוע ההוקרה הגדול למפקדי צה"ל, הקצינות והקצינים שלנו, יחד עם המלש"בים מהתיכונים השונים בעיר ותנועות הנוער. זוהי אמירה ערכית, חינוכית וקהילתית חשובה. מעבר יחידות העילית של צה"ל לבאר שבע ולנגב מסמל את שינוי הכיוון שדרוש כדי להפוך חבל ארץ אסטרטגי זה, לאיזור הביקוש החדש של ישראל ולמרכז ידע בינלאומי. ברוכות וברוכים הבאים לבאר שבע".

קרדיט: דובר צה"ל

בסיום התקיים טקס הענקת פרסים ותעודות למפקדים הזוכים באליפות צה"ל בכושר קרבי, כמו כן, הרמטכ"ל העניק אות הערכה לרמ"ח כושר קרבי, אע"ב אבי דהן ולמערך הכושר הקרבי על העשייה, ההשראה וחיזוק ושיפור רמת הכושר הגופני של לוחמי צה"ל בשנים האחרונות.

מפקדי צה"ל מהווים באירוע זה מודל לדוגמה אישית בעבור פקודיהם, לקיום אורח חיים בריא הכולל אימונים גופניים, תזונה נכונה והרגלים נכונים.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "בחרנו לקיים את אליפות צה"ל בכושר קרבי השנה בבאר שבע, בסימן הצדעה לנגב ומעבר צה"ל דרומה. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך מעבר צה"ל דרומה, באחרונה הקמנו את בית הספר למקצועות התוכנה וההגנה בסייבר, חנכנו את בית הספר למודיעין, כאן בבאר שבע, ואנו ממשיכים בתהליך הזה ומתוכננים מעברי יחידות נוספות בהמשך. אנו מחויבים לחזון חיזוק הנגב ופועלים רבות לקדמו, היום הזה הוא נדבך נוסף בדרך המשותפת שלנו – בכך אנו מממשים את ייעודנו כצבא עם. רוביק, אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם העיר ונמשיך לעודד מיזמים ופרויקטים רבים יחד, על מנת להגשים את החזון המשותף. הכושר הקרבי הינו אבן יסוד בכשירותו של הלוחם הבודד ובמוכנות יחידות צה"ל למלחמה. רמת הכושר של הלוחמים בצה"ל עברה שינוי עמוק ושיפור גדול ביותר. למערך הכושר הקרבי ולך אבי, יש תרומה משמעותית לרמת הכשירות הגבוהה ולשינוי התרבותי שמתחולל בצה"ל. מסיבה זו בחרנו להעניק לך ולמערך אות הוקרה מיוחד. כל המפקדים ביחידות צה"ל בכלל וביחידות הקרביות בפרט צריכים להמשיך ולהטמיע את השינוי העמוק, ולטפח את רמת הכושר הקרבי שכל תכליתו היא מיומנות, מקצועיות ונצחון ".

קרדיט: דובר צה"ל

ראש מחלקת כושר קרבי, אע"ב אבי דהן: "יום העצמת התרבות הגופנית והכושר הקרבי מהווה מסר חשוב בשני צירים; הראשון, בתוך צה"ל – תרבות גופנית של מפקדיו הבכירים של הצבא בונה יחידות יעילות יותר, חדות יותר ובעלות כשירות טובה הרבה יותר לאתגריו המבצעיים של צה"ל בשגרה, בחרום ובמלחמה; השני, מחוץ לצה"ל אל מול החברה הישראלית כצבא העם – צה"ל מצדיע לנגב ומבצע פעילות גופנית יחד עם תושבי העיר באר שבע, ובדגש על הדור הצעיר, כמסר של דוגמא אישית וחיבור בין הצבא לאזרחים עליהם הוא מגן. בכל שנה נבחר להתארח באחת מערי ישראל, אליה נגיע על מנת לחזק את הקשר והאמון עם האזרחים – דרך אורח החיים הבריא, הכושר הקרבי והתרבות הגופנית. הערכתנו הרבה לראש העיר ואנשי העירייה, וכמובן לאלפי מאזרחי העיר על שהפגינו סבר פנים נפלא והכנסת אורחים ברמה הגבוהה ביותר – ובכך גרמו לכולנו להרגיש בבית; תודה".