איפור לשבת: מה מותר, מה אסור?

יום שבת הוא יום אשר מסמל רוגע, שלווה וכמובן מנוחה. ביום שבת יש לא מעט מלאכות אשר אסור לבצע וזאת בשל העובדה שאנו פועלים כפי שהקדוש ברוך הוא פעל בבריאת העולם: עמל על בריאתו 6 ימים וביום השביעי נח.

כל אישה שומרת הלכה יודעת כי חלק גדול מן המלאכות שאסור לבצע בשבת חלות גם על פעולות שיש לבצע כדי להתאפר ועל כן, שנים רבות לנשים לא הייתה אפשרות להתאפר בשבת. דווקא ביום שבת שמביא עימו את האופציה ליהנות מאירועים חברתיים שונים, יציאה לבית הכנסת, מפגשי משפחות ועוד, נאסרה על נשים מלאכת הצביעה ורבות מהן, מוצאות את עצמן חשות לא מטופחות. יחד עם זאת, כיום ניתן למצוא איפור שבת כשר, המאפשר לכל אישה להנות מאיפור וטיפוח גם בשבת.

איפור לשבת – מה צריך לדעת?

איפור לשבת הינו איפור אשר עשוי מחומרים שונים ששימוש בהן איננו גורם לאישה לעבור על מלאכת צביעה ועל כן, מאפשר לה להתאפר. כיום ניתן למצוא חברות שונות המשווקות איפור לשבת, כאשר כדי שהאיפור ישווק ויימכר, על החברות הללו לקבל אישור למוצרי האיפור הללו בידי הבד"צ.

ציבור הנשים שומרות ההלכה מעוניין לדעת כי מוצרי האיפור שבהן ישתמשו, אכן לא יגרמו להן לעבור על מלאכה בשבת. העובדה שמוצרי איפור קיבלו את אישור בד"צ, אומרת בעצם כי המוצרים הללו נבדקו והוכח כי הם כשרים לשימוש בשבת והמשתמשת בהם, אינה עוברת על מלאכה כלשהי שאסורה בשבת. בלתי אפשרי לשווק מוצרי איפור לשבת שלא קיבלו את האישור המדובר שכן, לא הוכח כי הם נבדקו ונמצאו כשרים לשימוש בשבת.

היכן ניתן להשיג איפור לשבת?

כיום ניתן למצוא לא מעט חנויות המציעות מוצרי איפור רגילים ובין היתר משווקות גם מוצרי איפור לשבת. ניתן לברר בכל עיר, היכן ישנה חנות המציעה מוצרי איפור שבה ניתן למצוא מוצרים המותאמים לאיפור שבת שקיבלו את האישור הנדרש מבד"צ.

מעבר לכך, ניתן למצוא חברות שתחום ההתמחות שלהן הוא איפור מעין זה. חברות מעין אלה משווקות מגוון רחב של מוצרי איפור שניתן להשתמש בהם בשבת. חשוב מאוד לבחור במקום הנכון ובחברה הנכונה לרכוש ממנה את מוצרי האיפור המדוברים וזאת כדי לוודא כי מוצרי האיפור מאושרים לשימוש בשבת באופן וודאי ומעבר לכך, שמדובר על מוצרי איפור איכותיים ומגוונים שניתן להתאפר באמצעותם בצורה הטובה ביותר.

האם איפור לשבת כולל צבעים ומרקמים שונים?

כאמור, מלאכת איפור בשבת נאסרה בשל מלאכות אסורות בשם: צובע וממרח. כאשר הגדרת מלאכת צובע היא צביעה ברת קיימא, כלומר: צביעה שמתקיימת ובלתי אפשרי למחוק אותה בקלות על כן, מוצרי איפור לשימוש בשבת לא יהיו ברי קיימא והם יתנדפו כעבור מספר שעות מהפנים כך שלא יהיה בהם חשש צובע. מ

עבר לכך, מריחה מוגדרת כפעולה שמתבצעת רק כאשר יש חומר לח כלשהו בתכשיר ועל כן, מוצרי איפור לשבת יהיו עשויים ממינרלים שונים טבעיים ולא יכילו שום רכיב לח לרבות שמן, סיליקון או כל נוזל אחר ועל כן, אין חשש שהאישה תבצע את מלאכת ממרח האסורה כאשר היא תשמש באיפור.

אין שום איסור להשתמש במוצרי איפור המיועדים לשבת גם ביום חול, יחד עם זאת, לא מעט נשים מעדיפות לבחור במוצרי איפור עמידים יותר ובעלי נוכחות עבור איפור בימות השבוע.

כמובן שניתן למצוא טיפים לאיפור גם במוצרי איפור לשבת כיום, כך שאם את מעוניינת להתאפר בשבת בצורה מותרת מבחינה הלכתית, כדאי מאוד שתרכשי מוצרי איפור מחברה מתאימה ותלמדי כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה וכיצד להתאפר יפה גם בשבת.