איך להעביר צרבת במהירות?

לא מעט אנשים סובלים מצרבת מדי פעם בפעם. מדובר על אחת התופעות המעיקות ביותר בגוף האדם. כמעט כל אדם יסבול מצרבת פעם אחת במהלך חייו, אך הבשורה המעודדת היא שלרוב הצרבת חולפת מעצמה. יחד עם זאת, לעיתים היא יכולה להוות סימפטום לתופעות רציניות יותר. אם אתם תוהים מהי אותה צרבת או איך להעביר צרבת במהירות, קראו את המאמר הבא.

איך מעבירים צרבת במהירות?

אם אתם שואלים את עצמכם: איך מעבירים צרבת במהירות? קודם כל חשוב שתדעו לזהות באופן מדויק כי אתם סובלים מצרבת ולא ממשהו אחר. התסמין הראשון של צרבת הוא תחושה של כאב בעור באזור החזה, מאחורי עצם החזה. לעיתים התחושה יכולה להמשיך לכיוון הצוואר ולהגיע גם עד לפה. התסמינים יופיעו בדרך כלל לאחר אכילה, אך הם יכולים להופיע גם בשעות הלילה. שכיבה או הישענות קדימה עלולים להחמיר את התסמינים.

אז מה בעצם קורה בגוף בזמן צרבת? בתוך חלל הבטן, בחלקו התחתון של הוושט שהוא למעשה הצינור המחבר בין הפה לקיבה, קיים שוער שריר טבעתי שהתפקיד שלו הוא למנוע ממיצי הקיבה החומציים לעלות לוושט ולגרום לתחושת הצרבת. כאשר בולעים את המזון שריר הסוגר התחתון רפוי ומאפשר מעבר של מזון ומשקה לקיבה, אך לאחר תהליך הבליעה השוער חוזר למצב הרגיל המכווץ שלו. כאשר השוער איננו מתפקד בצורה תקינה בשל היחלשות השריר או בשל העובדה שהוא עלה לבית החזה יכולים מיצי הקיבה לנוע למעלה לתוך הוושט ולגרום לכוויה ברירית של הוושט או לפציעתה. תחושת הצרבת מיוחסת לפגיעות הללו.

כדי לטפל בצרבת באופן מיידי, ניתן לרכוש תרופות שונות אשר נמכרות כיום ללא מרשם ברשתות הפארם ובבתי המרקחת. אולם, אם סובלים מצרבת באופן קבוע, מומלץ מאוד לשנות את אורח החיים – לשמור על משקל תקין שכן עודף משקל גורם לעלייה בלחץ התוך בטני, תופעה הגורמת למעבר מוגבר של תוכן הקיבה אל הוושט. יש להימנע מארוחות גדולות או ארוחות ליליות וכן יש להימנע מאכילה של שעתיים עד שלוש שעות לפני השינה. יש להימנע משכיבה ממושכת לאחר ארוחות.

כיצד מונעים צרבת?

אם אתם תוהים כיצד מונעים צרבת, הנה כמה דברים שיסייעו לכם: ראשית, יש להימנע מארוחות גדולות או ארוחות ליליות. כמו כן, יש להימנע מאכילה של 2 עד 3 שעות לפני השינה. יש להימנע משכיבה ממושכת לאחר הארוחות. כדאי להימנע מסוגי מזון מסוימים כגון: אוכל עתיר שומנים, משקאות מוגזים, אוכל חריף, פירות הדר, מיצי הדר, מנטה, אוכל שומני ומטוגן, אלכוהול, קפה ועוד.

מתי צריך לגשת לטיפול רפואי במקרה של צרבת?

על אף שבמרבית הפעמים הצרבת עוברת מעצמה וכן ניתן למנוע אותה בדרכים שונות ואף לטפל בה על ידי תרופות מותאמות או תזונה, הרי שישנם מצבים שבהם יש צורך לפנות לרופא בגין צרבת כך לדוגמא: אם הצרבת מופיעה פעמיים או יותר בשבוע או מפריעה לתפקוד היומיומי, כאשר קיימת צרבת טיפול בתרופות ללא מרשם אינם עוזרים, אם הצרבת מלווה בכאבים או בקושי לבלוע, אם התסמינים הופיעו לראשונה בין גיל 50 ל-60, אם ישנם תסמינים של דימום ממערכת העיכול כגון: הקאה דמית, צואה בצבע שחור, צואה דמית או הימצאות דם סמוי בצואה. יש לזכור שכאבים בחזה יכולים להיות תסמין להתקף לב חריף ולכן יש לפנות באופן מידי לרופא המטפל או למיון בשל כאבים בחזה המלווים בתסמינים נלווים כגון: הזעת יתר, קשיי נשימה, כאבים ביד ו/או בלסת.

המידע במאמר המדובר מהווה מידע כללי ואינו תחליף לייעוץ מקצועי.