איך אדע שפרצו לי לנייד?

הטלפונים הניידים הפכו ללא ספק לאחד הדברים החשובים עבורנו. יש בהם את כל המידע האישי עלינו, ופעולות רבות נעשות כיום רק דרכם. ולכן, כאשר עולה החשש מפריצה לטלפון אנחנו מרגישים חסרי אונים ולא באמת יודעים מה לעשות. כאשר מדובר על אדם פרטי אשר משתמש בפלאפון לצרכים אישיים, הנזק שעלול להיגרם מהפריצה הוא לרוב יחסית מוגבל. אך במקרים שהפלאפון משמש איש עסקים אשר מחזיק בפלאפון מידע חשוב, מדובר על חשש מנזקים גדולים במיוחד. במקרה בו יש לכם חשש שהפלאפון שלכם נפרץ, תוכלו לפנות אל חברת מור חקירות אשר תעמיד עבורכם חוקר פרטי מקצועי שיבדוק את מקור הפריצה, ויעשה ככל שביכולתו להגן על החומר שלכם.

אז איך אדע שפרצו לי לנייד?

זיהוי של פריצה לנייד הוא לא דבר חד משמעי. במקרה וקיבלתם דרישה לתשלום בכדי לקבל בחזרה את הקבצים שלכם, או בכדי שלא יפרסמו דברים אשר נמצאים על גבי הפלאפון, אז אתם כמובן כבר יודעים שפרצו אליכם ונשאר לכם לפנות לטיפול מקצועי בנושא. אך אם לא, עליכם לזהות את הפריצה על ידי שינויים מוזרים אשר קורים בפלאפון. זה יכול להיות אפליקציות שנפתחות ונסגרות מעצמם, הודעות שנשלחות מבלי ששלחתם אותם, שיחות שמבוצעות מעצמם ובאופן כללי כל דבר מוזר שלא אמור לקרות.

סימנים נוספים לכך שפרצו לכם לנייד

ישנם עוד כמה סימנים אשר יכולים להיגרם מסיבות שונות, אך כאשר הם מתרחשות ועולה לכם החשד כי מדובר בפריצה, כדאי שתפנו לבדיקה אצל חברה מקצועית כמו מור חקירות:

  • הטלפון מתחמם גם כאשר הוא לא בשימוש. הדבר יכול להעיד על תקלות שונות אך גם על פריצה שגורמת למכשיר לעבוד גם בזמן שאתם לא עליו.
  • הסוללה מתרוקנת במהירות– גם במקרה הזה יכולות להיות סיבות נוספות מלבד פריצה, אך זה בהחלט יכול להיות גם כתוצאה מנוזקה אשר הוחדרה למכשיר על מנת לפרוץ אליו ופועלת ברקע.
  • רעשי רקע במהלך שיחות – כאשר מדובר ברעשי רקע גם כאשר שני צדדי השיחה נמצאים במקום עם קליטה טובה, ישנו חשד סביר שמישהו מאזין לשיחה שלכם.