איילת שקד: "אם יהיה צורך, יש להכניס כוחות מג"ב לדרום"

הצעת החוק הראשונה של שרת המשפטים לשעבר עסקה בפשיעה חקלאית ומאז, היא לא הפסיקה לסייר בדרום ונדהמה מחממות הסמים ועבירות הפרוטקשיין. שקד לא מאמינה בפתרון ביניים ומבהירה: "שנים של הזנחה והכלה. שר כזה או אחר לא יכול לפתור את בעיה – צריך ראש ממשלה שירתם לכך באופן יומיומי". את הדברים היא אמרה לכתבת לענייני מפלגות דניאל רוט אבנרי בכנס "המאבק בפשיעה בישראל" של "ישראל היום", ארגון "השומר החדש" ו"התאחדות האיכרים".

שר המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, השתתפה בכנס "ישראל היום", ארגון "השומר החדש" ו"התאחדות האיכרים", שעסק במאבק הפשיעה בישראל ובראיון לכותבת שורות אלה אמרה כי במצב הנוכחי על מנת לפתור את הפשיעה באזור יש להשוות את היקף הכוחות לאלה שמרכז אם יהיה צורך גם להכניס כוחות מג"ב.

לדברי שקד "יש להשוות את היקף הכוחות שיש בדרום באופן יחסי למה שיש במרכז. היום באופן אבסורדי יש פחות. זה אומר אם צריך, ואומר כאן אמירה קיצונית, להכניס גם כוחות מג"ב. במציאות נורמאלית לא אמורים להשתמש בכוחות של צבא ומג"ב לשיטור אזרחי, אבל מה לעשות שאין ברירה. זה נהיה המערב הפרוע וגם חלק מראשי הרשויות של הבדואים מבקשים את העזרה הזו כי גם הם לא רוצים לחיות בפחד". לדבריה המצב הקשה בדרום נוצר כתוצאה משנים של "הזנחה והכלה".

לדבריה של שקד: "המצב היום בדרום הוא כזה שיש 1,000 חממות סמים בבשטחי האש של צהל., זה בלתי מתקבל על הדעת. משפחות שלמות שעסוקות בהברחה. קרטלי סמים בדרום – זה מה שקורה. דיברתי עם בנות צעירות מבאר שקבע שמפחדות לרוץ בערב ולעשות ג'וגינג לבד. זה הגיוני"?

עוד טענה שקד כי על מנת לטפל בפשיעה בדרום נחוצה התגייסות ממשלתית מלאה ואין אפשרות לפתרון ביניים אחר: "שר אחד כזה או אחר לא יכול לפתור את הבעיה וזה פלסתר. הבעיה היא כל כך רחבה שצריך את ראש הממשלה שירתם לעניין הזה באופן יומיומי ממש ככה. יקצה משאבים. אני בטוחה שלמשטרה יש מוטיבציה, אבל כרגע היא לא יכולה עם כוח האדם שלה".

עוד שיתפה שקד הצעת החוק הראשונה שלה כחברת כנסת, אי שם בשנת 2013, עסקה בפשיעה חקלאית: "זהו אולי הסמל הטוב ביותר להראות שהנושא הזה הוא בדמי  ונפשי. הצעת החוק הראשונה שלי כחברת כנסת היתה ביחד עם השומר החדש , איך כשנבחרתי לכנסת עסקה בהחמרת ענישה לשטח חקלאי. נושא הפשיעה החקלאית הוא נושא שתמיד הרתיח אותי וחשבתי שצריך לטפל בו ביד הרבה יותר קשה ממה שעושים".

איילת שקד

איילת שקד. צילום: יהודה פרץ, ישראל היום

כשרת משפטים סיפרה שקד כי ניסתה לעשות כמה מהלכים וסיפרה כי הפשיעה החקלאית היא: "בהחלט מכת מדינה בצפון, בדרום והמגזר החקלאי בכלל קורס תחת הרבה מאוד בעיות. אבל הפשיעה היא בעיה מרכזית".

באשר לתשומת הלב לפשיעה בדרום בהקשר למערכת הבחירות וניצול ציני לטובת קמפיין בחירות, השיבה שקד כי: "אצלנו (בימינה) זה באג'נדה תמיד. כשרת משפטים החמרתי קנסות מנהליים שחד משמעית החמירו את האכיפה. היום ליבת הקמפיין שלנו זה מה שקורה בדרום: השתלטות על קרקעות, פרוטקשיין על עסקים ובניינים, פריצות לצה"ל, הטרדות מיניות וזה כמובן השיא הגיע לשיא עם התקיפה של הילדה בת 10 בביתה".

שר המשפטים לשעבר שיתפה על סיור ערכה לפני כשבוע בשטחי אש של צאלים וסיפרה כי: "שטחי האש של צאלים נראים כמו בית גידול סמים. פשוט חממות סמים בכל השטחים הפתוחים. כולם יודעים, כולם מכירים ולא עושים כלום. אין בעיה להרוס אותם, צריך נחישות ומוטיבציה של ראש ממשלה שידע לרתום את כל המערכות בנחישות לטפל בבעיה".