אחרי משא ומתן של שלוש שנים: נחתם הסכם למטפלות מרכז "עדי נגב"

בתום שלוש שנים של מו"מ מורכב נחתם הסכם קיבוצי בין הנהלת עמותת "עדי נגב" (לשעבר "עלה נגב נחלת ערן") לבין 450 המטפלות והמטפלים של העמותה, בתיווכה של הסתדרות העובדים במרחב נגב, בראשותו של מ"מ יו"ר המרחב, נורברט בוקובזה.

ההסכם משפר בצורה משמעותית את שכרם ותנאי עבודתם של המטפלות והמטפלים, העושים יומם ולילה, עבודת קודש, בטיפול במטופלי מרכז העמותה.

הרקע להתמשכות המו"מ היו פרשנויות שונות שניתנו לתקנות משרד הרווחה הן מצד ועד העובדים של העמותה בראשותה של אושר כהן לבין הנהלת העמותה בראשותו של מנכ"ל עדי נגב, אבי וורצמן.

לאחר עבודת ריכוך ממושכת של מזכיר האיגוד המקצועי יקיר אוקנין אשר הסתייע בבאומרי זינגר מנהל המחלקה הכלכלית בהסתדרות ובעו"ד שמרי סגל ממשרד עורכי הדין שילוני, אשר ליוו את המו"מ לכל אורכו – הגיעו הצדדים להבנות שבזכותן התאפשר חתימת ההסכם.

חתימת הסכם עדי נגב. צילום: מאירה אלדר, עדי נגב

מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, נורברט בוקובזה: "מדובר בהסכם מטיב במיוחד לסקטור המטפלות המוסמכות שמלאכתן היא מלאכת קודש. לשמחתי הרבה הושגו עבורן תוספות שכר מרחיקות לכת של עשרות אחוזים במסלולים שונים לבחירה רטרואקטיבית. אני גאה בכך שהוכחנו שוב מדוע הסתדרות העובדים היא גוף העובדים החשוב והחזק בישראל. אני מבקש להודות ליושבת ראש הוועד, אושר כהן, שלא נחה לרגע עד שהגענו להסכם המיוחל, למנהל המחלקה לאיגוד מקצועי במרחב, איציק ששון וכמובן למזכיר האיגוד שלנו, יקיר אוקנין, שהניע את המו"מ לאורך כל הדרך וירד לפרטים הקטנים ביותר".

אבי וורצמן אמר בתגובה : ״שמחנו לחתום על ההסכם הקיבוצי שישפר את תנאי העבודה והשכר של המטפלות, מתוך הכרה ואמונה בחשיבות של התפקיד ומתוך רצון לתת לבן שכר הוגן וטוב יותר. הכל נעשה בשיתוף בין הנהלת הכפר השיקומי וועד העובדים והנהלת ההסתדרות בראשותו של נורברט בוקובזה."