אופקים – מתרחבים וחוגגים בפתיחת השנה החדשה

עיריית אופקים קיימה בשבוע שעבר אירוע בקאנטרי אופקים ל-200 המשפחות החדשות שעברו לעיר בשנתיים האחרונות בליווי תנועת אור. במסגרת המפגש נרשמו המשפחות לפרלמנטים המקומיים ונחשפו לפעילויות השונות בעיר. "שמחנו לגלות חיי קהילה עשירים והווי מיוחד בעיר, כולם מכירים את כולם", אמרה לינוי בליטמן, שעברה לעיר לאחרונה

העיר אופקים זוכה בשנים האחרונות לתנופת פיתוח וצמיחה מבחינה כלכלית, תחבורתית ודמוגרפית, מה שהוביל לביקוש שיא מצד משפחות צעירות למגורים בעיר. במהלך השנתיים האחרונות הצטרפו בליווי צמוד של "תנועת אור" כ-200 משפחות חדשות, אשר בחרו לגדל בה את ילדיהם באופקים. אחת הסיבות לכך היא יוקר המחיה, הנושא המדובר ביותר בישראל. אופקים היא ההוכחה שניתן למצוא מענה למגורים במחיר שפוי, מערכת חינוך מוצלחת וחיי קהילה עשירים.

קרדיט צילום: תנועת אור

עיריית אופקים החליטה לציין השבוע את ההגירה החיובית לעיר באירוע חגיגי וקיימה כנס בקאנטרי עבור 200 המשפחות החדשות. מטרת הכנס היא לגבש בין התושבים החדשים וליידע אותם בפעילויות השונות המתקיימות בעיר. "תנועת אור", שבסיוע שלה הגיעו חלק מהמשפחות לעיר, הקימה יחד עם הפרלמנטים של השכונות דוכן שבו רשמה תושבים חדשים לפרלמנטים ובנוסף חילקה שי לתושבים החדשים.

באירוע נכחו מספר נציגים מעמותת אור וכן נציגי העיר: ראש העיר איציק דנינו, דובר הרשות אהוד כהנים, עמיצור דמרי ראש מחלקת אסטרטגיה, אבי ביתן מנהל אגף פיתוח אורבני וכן חברי קהילה, הנהלת המתנ"ס, מחלקת הרווחה ועוד. האירוע היה עשיר בפעילויות למשפחות ופינוקים לילדים: מתקנים מתנפחים, ג'ימבורי, עמדות יצירה, דוכני פופקורן ו"צמר גפן" מתוק.

אחת המשפחות החדשות בעיר היא משפחת בליטמן. לינוי ואיתי בליטמן, עורכת דין בקרית מלאכי ומנהל משאבי אנוש באשקלון, עברו לפני כשנתיים מאשדוד לאופקים, בה הם מגדלים שתי בנות קטנות.

מה גרם לכם לעבור לאופקים ?

"אנחנו זוג צעיר ובחרנו להשקיע את ההון העצמי שלנו בנכס במקום שאנחנו מאמינים בו ורואים בו את עתידנו ואת עתיד המשפחה. אנחנו גרים בבית פרטי, מה שלא יכולנו להרשות לעצמנו באזורים אחרים".

מה גיליתם על העיר ?

"שמחנו לגלות חיי קהילה והווי מיוחד בעיר, כולם מכירים את כולם. הפשטות והחמימות של האנשים חיברה אותנו מיד לתקופת הילדות של כל אחד מאיתנו, כי יש כאן יותר יחס, אתה מרגיש שאתה חלק ממשהו גדול".

תני דוגמא.

"בעקבות פניה שלי על פינוי אשפה, זכיתי לקבל טלפון מראש העיר, שדאג לוודא אישית שקיבלתי שירות. במקומות אחרים יחס כזה לא קיים וכאן הקשר הוא אישי. מסתכלים על כל תושב ואיך הוא יוכל לתרום לחברה בעיר. העיר מתעוררת וזוכה לפריחה מצד זוגות צעירים, בעלי מקצועות חופשיים ובהחלט מרגישים את זה בעיר. אני חושבת שזה מבורך לקלוט תושבי חוץ וזה עושה שינוי מדהים גם לעיר וגם לתושבים החדשים".

גם ליטל ואסף ג'רבי עברו לפני כשנתיים מאור יהודה לאופקים. היא עובדת בבאר שבע ואסף בבית משפט בתל אביב ולהם שתי בנות. "לשמחתי, זכינו בדירה במחיר למשתכן והחלטנו לנסות לגור בדרום כשהמטרה היתה גם לחסוך אבל גילינו אנשים חמים יותר. הסביבה שונה מהמרכז, יש פחות לחץ והופתענו לטובה. אני ממליצה היום בחום לזוגות צעירים, שמתקשים לרכוש דירה במחיר הגיוני, לנסות את החיים באופקים. הקהילה כאן מאוד חמה ותומכת והאנשים חמים ואדיבים ועל כך אנו שמחים".