מהנגב למפעלים: נאות חובב במהלך להכשרת עובדים

המועצה המקומית-תעשייתית נאות חובב מקדמת בימים אלה מהלך אסטרטגי לחיזוק ההון האנושי בתעשייה המקומית, במטרה להתמודד עם אתגרי כוח האדם, להרחיב הכשרות מקצועיות ולחבר בין תושבי הנגב למשרות איכותיות בתעשייה המתקדמת.

המהלך, שמובילה מחלקת קידום ורישוי עסקים במועצה, הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח של נאות חובב, ומתקיים בשנת היובל להקמת המפעל הראשון בתחומי המועצה. במסגרת היוזמה התקיים מוקדם יותר השנה כנס שולחנות עגולים רחב היקף בנושא הכשרה מקצועית וגיוס כוח אדם, בהשתתפות נציגי מפעלים, התאחדות התעשיינים, שירות התעסוקה, המכללה הטכנולוגית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב, מרכז לאודר לתעסוקה ושותפים נוספים.

מטרת הכנס הייתה למפות את צורכי כוח האדם בתעשייה ולבנות מסלולי הכשרה מותאמים לצורכי המפעלים, בדגש על מקצועות נדרשים בתחומי הכימיה, החשמל, התפעול והתחזוקה. במסגרת המפגש גובש מיפוי אזורי של צורכי כוח האדם בתעשייה, והונחו היסודות למודל הכשרה ייעודי והיברידי עבור מקצועות נדרשים.

כעת, כחלק מהעמקת המהלך, משיקה המועצה בשיתוף עמותת "צורים" פרויקט ייעודי לגיוס, מיון והכשרות עובדים עבור מפעלי המועצה. העמותה, המתמחה בפיתוח הון אנושי לתעשייה, תוביל את תהליכי האיתור, המיון וההכשרה, תוך בניית מעטפת מקצועית שתאפשר קליטה מיטבית של עובדים במפעלים.

במסגרת שיתוף הפעולה נערך סיור מקצועי ראשון במפעל "מטל טק", ובהמשך צפויים להתקיים ביקורים במפעלים נוספים ברחבי הפארק, במטרה לדייק את מסלולי ההכשרה והגיוס בהתאם לצורכי התעשייה המקומית.

במקביל, המועצה ממשיכה לקדם יוזמות נוספות לחיזוק ההון האנושי בתעשייה. בחודש שעבר התקיים לראשונה במועצה כנס "נשים מובילות תעשייה" בשיתוף התאחדות התעשיינים מרחב דרום, שעסק בקידום נשים לעמדות מפתח, חשיפת הדור הבא לעולמות התעשייה והרחבת מעגלי ההשתלבות בתעשייה המתקדמת.

רו"ח תומר ביטון, ראש מועצת נאות חובב: "בימים אלו מובילה המועצה תוכנית אסטרטגית לעשור הקרוב, מתוך חזון ברור למצב את הפארק האקו-תעשייתי נאות חובב כאבן שואבת לתעשייה איכותית מהארץ ומהעולם, וכעוגן כלכלי ותעסוקתי משמעותי בנגב. שיתופי הפעולה שאנו מקדמים כיום, ובהם גם תחום ההכשרות המקצועיות, הם חלק בלתי נפרד מהגשמת החזון ובניית תשתית אנושית חזקה לתעשיית העתיד."

צילום: דייגו מיטלברג